STF Borlänge Lokalavdelning

STF Borlänge Lokalavdelning - Gudfastegatan 23, 78443 Borlänge

Våra kommuner

Borlänge

Anslut dig till vår lokalavdelning

Mejla ossså får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Borlänge Lokalavdelning

Facebook Instagram

Välkommen till lokalavdelningen STF Borlänge-Familj.
Vi ordnar natur- och kulturutflykter till smultronställen i Borlänge kommun. Hela familjen med barn? Ensamstående med barn? Eller är du kanske far-/morförälder som vill ta med ditt barnbarn? Vår förhoppning är att vi tillsammans med våra medlemmar och icke-medlemmar väcka barnens intresse för natur och kultur. Föreningen vill även vara en mötesplats för likasinnade, vuxna som barn. Vi hoppas att våra aktiviteter lockar till upptäckarlust, barnskratt och tid för familjen.

Alla är välkomna! Välkomna att prova, tillsammans utformar vi föreningens framtid.

Vi uppdaterar hemsidan med nya aktiviteter under hela året. Du kan även följa oss på Facebook för att få de senaste aktiviteterna i ditt flöde. På hittar oss på Facebook genom att söka på @stffamiljborlange.

I Borlänge kommun finns 17 naturreservat, 8 reservat sköts och ägs av Borlänge kommun. Mer information om alla reservaten hittar du på https://www.borlange.se/bygga-bo-och-miljo/borlanges-natur/naturreservat/.

Lokalavdelningen grundades hösten 2013 och har cirka 100 medlemmar.