Vardagsäventyr- vandring i Övre Tjärna

placeholder for local activities whithout image.

STF Borlänge-familj

20 Feb

Inte medlem
Gillar du att bära barn i bärsele/bärstol/sjal och tillsammans upptäcka naturen? Om ja, då är ni välkomna att följa med STF Borlänge familj på ett spännande vardagsäventyr mitt i veckan.
Vi träffas onsdagen 20 februari på parkeringen till Tjärna bastu kl 10. Tjärna bastu ligger på Jägarvägen och är första huset på höger sida när du kommer från riksväg E16. Från bastun gör vi en vandring på 4-6 km längs upptrampade stigar och skoterspår. Vandringens längd anpassas efter snöförhållandena och kan komma att förkortas vid sträng kyla. Vi startar och avslutar vår vandring i den flacka tallskogen kring sandtaget i Övre Tjärna. Vandringens mellersta del går en bit upp på sluttningen av Tjärnaberget. Vi äter medhavd lunch längs vägen och är tillbaka vid bilarna senast kl 13. Alla är välkomna, medlemmar som icke medlemmar. Vandringen är tänkt för våra minsta barn och vi går i ett ”vuxet tempo”. Du bär barnet i bärsele/bärstol/sjal då barnvagn inte är lämpligt. STF Borlänge familj bjuder på lite extra energi längs vägen. Ta med: egen matsäck Pris: gratis för medlemmar i Svenska turistföreningen, övriga 30 kr per vuxen. Medlemskap kan lösas innan aktiviteten, se fastklistrad-info på Facebooksidan. Information om betalning av aktiviteten ges vid anmälan. Anmälan krävs senast 18 februari. Anmälan gör du genom Facebook meddelande-funktionen eller mejl till stfborlangefamilj@stfturist.se. I anmälan anger du antal vuxna och barn. Vi kommer att ta bilder under aktiviteten som vi senare kan komma att använda i marknadsföringssyfte, ange i anmälan om det är OK att vara med på bild.
  • Senaste datum för anmälan: 18/02
  • Samling: Tjärna bastu , 10:00
  • Plats: Övre Tjärna
  • För vem? Barn och ungdom, Familj