Årsmöte 2023

Årsmöte

STF Uppsala

15 Feb

Nytt år betyder dags för årsmöte igen och på kvällen 15 februari går det av stapeln. Plats meddelas senare, men boka in kvällen redan nu.
  • Samling: 18:30
  • Plats: Gästrike-Hälsinge naion
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 10 Dec

Adventsvandring till Gamla Uppsala

Den sedan tidigare kända adventsvandringen till julbordet önskas du välkommen att delta i även i år. Vi börjar i centrala Uppsala och vandrar gemensamt ut till Gamla Uppsala där vi äter jultallrik tillsammans (betalas på plats). Välkommen med även detta år. Anmäl dig senast 5 december till stf.uppsala@gmail.com

Medlem: 199 kr

Icke-medlem: 199 kr

• 15 Feb

Årsmöte 2023

Medlem: Gratis

• 09 Mar

Herrgårdar i Uppland

Kom och lyssna på Göran Ulväng och hans föreläsning om herrgårdar i Uppland. Göran är docent i ekonomisk historia vid Uppsala universitet. Du får en inblick i intressanta herrgårdar i vår närmiljö samtidigt som vi fikar tillsammans. Kanske kan vi senare under året göra en gemensam utflykt för att titta närmare på någon av herrgårdarna.

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 23 Apr

Vandring på Linnéstig

Följ med på en guidad tur på Danmarksstigen. Emma Wallrup från Ekobollen Naturpedagogik tar med oss på en guidad vandring i Linnés fotspår (1 timme). Vi får höra spännande historier om vanliga arter och om det aktuella ämnet hållbar utveckling. Efter den guidade turen tar vi en fikapaus. Därefter kan du välja om du vill vandra Danmarksstigen in till Hamntorget i Uppsala eller om du hellre tar dig hemåt på annat sätt, t.ex. med stadsbuss.

• 24 Maj

Besök på Husby gård

Vi besöker Husby gård norr om Örsundsbro, där får vi se lamm samt kvigor, och höra Birgitta Ulväng berätta om gården. Samt fika efteråt.

• 11 Jun

Vandring - Upplandsleden, etapp 25:1

Boka söndag 11 juni för en längre dagstur på Upplandsleden. Vi går etapp 25:1 Bredsandslingan, ca 13 km. De som vill gå några km extra kan starta inne i Enköping och ansluta vid Gånstastugan. Mer detaljer kommer, håll utkik på vår hemsida och i våra sociala medier.