STF Uppsala Lokalavdelning

STF Uppsala Lokalavdelning - Fröslunda, Noppsgärde 12, 74962 Örsundsbro

Våra kommuner

Enköping, Håbo, Knivsta, Uppsala

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Du kan bli medlem på två sätt:

Du som redan är STF-medlem och vill ansluta dig till STF Uppsala, gör det utan extra kostnad genom att kontakta vår ordförande, eller genom att mejla stfuppsala@stfturist.se och ange namn, adress och gärna medlemsnummer.

Som STF-medlem får du tidningen Turist, 10 % rabatt på SJ-resor och en rad andra medlemsförmåner (se https://www.svenskaturistforeningen.se/medlem/dina-medlemsformaner/).

Aktiviteter i STF Uppsala

Två gånger varje år (januari och juli) presenterar STF Uppsala sina aktiviteter i en folder. Den skickas digitalt till alla medlemmar i STF Uppsala och sprids i tryckt form via bibliotek, sportaffärer osv. Aktiviteterna presenteras också alltid på denna lokala Uppsalasida, ibland på facebooksidan STFs lokalavdelningar och andra ställen.

Påminnelser och nya programpunkter

Om du vill ha information via e-post om kommande aktiviteter, nya programpunkter och annat som rör lokalavdelningen, ska du skicka ett mejl till Uppsalaavdelningens e-postadress stf.uppsala@gmail.com Glöm inte att ange ditt ärende.

Info om vandringar

Vi samarbetar med Friluftsfrämjandet om vandringar av olika svårighetsgrad. Dessa vandringar annonseras på deras webbplats www.friluftsframjandet.se. Ungefär en vecka före varje vandring skickar vi ut ett påminnelsemejl. Om du vill ha detta mejl, kontakta Maria Wold-Troell på woldtroell@gmail.com. För att delta i vandringen måste du betala 50 kr per termin till antingen STF Uppsala eller Friluftsfrämjandet, och vara medlem i den organisation du betalar till. STF Uppsala har plusgiro 62 60 46-7. Ange ”vandring” och ditt namn vid inbetalningen.