Lär dig mer om Cornhole

STF Härnösand

11 Okt

Okt

Tisdag 11 oktober 18.30. Samling Hedda Wisingskolan, Gånsviksvägen 2. Anmälan till Lena 073-030 51 82, lena.k.bylund@gmail.com senast 7/10.
Cornhole är att spel som ursprungligen kommer från USA och som på senare år blivit alltmer populärt i Sverige. En som sett till att sprida denna sport är Andreas Skoglund från Härnösand. Ikväll berättar han om sporten och vi får även prova på att spela.
  • Senaste datum för anmälan: 07/10
  • Samling: Hedda Wisingskolan, Gånsviksvägen 2 , 18:30
  • Plats: Härnösand
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lena Bylund, 073-030 51 82

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 03 Okt

Måndagsvandring 3 oktober, Mjösjön - Dala

Vandring från Mjösjön vid Kullamarksvägen, till Dala och vidare via Svartberget tillbaka till Mjösjön. Totalt ca 8 km på i huvudsak upptrampade stigar och skogsbilvägar. Ett kortare parti i tallskog och över hygge saknar stig. Dagens guider är Tom och Kerstin Risberg.

Måndag 3 oktober 09.00, samling McDonalds P. Ta med matsäck och sittunderlag. Anmälan till Göran 070-593 54 82, goran@abl.nu, senast 30/9. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder.

• 11 Okt

Lär dig mer om Cornhole

• 16 Okt

Full fart i Härnöverkens lokaler

Fram till slutet av 1900-talet fanns här en stor industriverksamhet. Idag samsas flera olika företag och föreningar i denna byggnad. Vi besöker några aktörer som har sin verksamhet här, bland annat Klätterklubben, Boxen Bigsmile och Härnö Golfstudio.

Söndag 16 oktober 11.00. Samling Fiskaregatan 11. Anmälan till Lena 073-030 51 82, lena.k.bylund@gmail.com senast 13/10.

• 24 Okt

Nyfiken på Hemvärnet?

Behövs hemvärnet? Hur ser det ut i världen? Har kriget i Ukraina påverkat hemvärnet i Västernorrland och Jämtland? Hur fungerar hemvärnet? Vad kan jag göra? Terje Fredriksson från hemvärnet berättar och svarar på frågor.

Måndag 24 oktober 18.00. Samling på mässen, KA5, Marinvägen 24. Anmälan till Susanne 070-277 70 54, susanne.norberg@harnosand.se senast 17/10. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder.

• 10 Nov

Bildvisning med Örjan Leek

Härnösandsprofilen, fotografen och guiden Örjan Leek berättar och visar bilder ur sitt fantastiska bildarkiv. Temat för kvällen är "Härnösand - besöksmål under mer än ett sekel". Välkommen till en mycket intressant och underhållande kväll.

Torsdag 10 november 18.30 i Olof Högbergsalen, Biblioteket. Medlemmar gratis, icke medlemmar 100 kr/person. Anmälan till Lars-Göran 070-607 60 75, lars-goran.nylen@telia.com, senast 3/11. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder.

Icke-medlem: 100 kr

• 22 Nov

Besök på EdmoLift AB

EdmoLift AB är en av världens största tillverkare av saxlyftbord, pallhanteringsprodukter och hjälpmedel för materialhantering. Vi får information om företaget och dess produkter, och en rundtur i fabriken, där vi får se tillverkningen av lyftbord. Här pågår också en uppbyggnad av en ny produktionsanläggning.

Tisdag 22 november 18.30. Samling vid EdmoLift, Jägaregatan 11. Anmälan till Lars-Göran 070-607 60 75, lars-goran.nylen@teelia.com, senast 18/11. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder.

• 30 Nov

Vad gömmer sig i de olika arkiven på Riksarkivet?

Riksarkivet är en länk mellan dåtid, nutid och framtid. Här finns spännande arkivmaterial från flera århundraden. efter besöket får du kanske själv lust arr fortsätta forska på egen hand.

Onsdag 30 november 13.00. Samling vid Riksarkivet, Rosenbäcksallén 18E. Anmälan till Brittis 070-309 61 227, brittis.lindstrom@outlook.com, senast 27/11. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder.

• 06 Dec

Julgröt på Härnösands Folkhögskola

Även i år samlas vi för att äta traditionell julgröt tillsammans, denna gång på Folkhögskolan. Förutom gröt serveras skinksmörgås, glögg, julmust samt kaffe och kaka. Under kvällen bjuds det även på musikalisk underhållning av Kapellsbergs musiklinje.

Tisdag 6 december 18.30 på Folkhögskolan, Murbergsvägen 32, ingång huvudentrén. Anmälan till Helena 070-367 30 37, helenahnordin@gmail.com, senast 29/11. Avgift 150 kronor betalas på plats. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder.

Medlem: 150 kr