Bussresa till Lofoten samt båt och flyg

28 Maj - 01 Jun 2022

12000 kr

Inte medlem
RESAN BLIR AV! 5-dagars resa med start 28 maj kl. 06,00..Samling vid Posthotellet i Göteborg. Anmälan till Thomas samt delbetalning 1000SEK till PG 72 59 82-3 senast 13 april. Ange medlemsummer samt kontaktadress (mobilnummer), Slutbetalning senast 1 maj. Ingår; Bussresa färjor, flyg, båtresa med Hurtigruten, lokala guider, Nidarosdomen, Borg Vikingmuseum, logi i dubbelrum (enkelrum 1650 extra) halvpension, alkoholfri dryck m.m. KRAV PÅ LEGIMITATION (PASS ELLER INTERNATIONELLT ID-KORT är bäst. Inom Norden räcker det med körkort.
Lördag;. Resan avgår från Göteborg i buss till Trondheim. Middag äter vi på Tynset hotell sedan till Trondheim. Söndag; Trondheim till Fauske. Frukost på. hotellet, lunch vid Laxforsen. Vid Polcirkeln sträcker vi på benen. Stannar på Fauske Hotel. Måndag; Fauske till Svolvaer. Färja till Ofoten så vi är i Västerålens övärld. Bor på Thon Hotel Lofoten. Tisdag; Utflykt på Lofoten till Å. Frukost på hotellet Heldagstur med lokal guide Ser hela Lofotens ögrupp. Lunch på Havet i Sörvågen. Middag åter på hotellet. Onsdag; Svolväer till Göteborg. Frukost på hotellet och utflykt till Henningsväer med Galleri Lofoten. flyger till Oslo-Gardemoen. Sedan buss hem.
  • Senaste datum för anmälan: 01/05
  • Samling: Vid Posthotellet i Göteborg , 06:00
  • Plats: Lofoten
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Thomas Samuelson 076-047 50 05

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 28 Maj - 01 Jun 2022

Bussresa till Lofoten samt båt och flyg

Medlem: 11500 kr

Icke-medlem: 12000 kr

• 08 Jun 2022

Hemma hos oss på kolonin

Rundvandring på och kring Gunnesby trädgårdskoloni i Säve, vid Nordre Älv. Kolonilivet blomstrade 1974 när kolonin anlades. Idag ökat intresse för våra stugor och lokalt odlat! Avslutas med fika hos Lena och Ymer.

Onsdag 8 juni kl. 10,00. DENNA AKTIVITET ÄR TYVÄRR INSTÄLLD! Samling: om kollektivtrafik Tag buss 37 från Hjalmar Brantingsplatsen mot Bohus via Kornhalls färja kl. 09,27 till hållplats Hasselbacken. Kontrollera Reseplaneraren för avgångar. Lena och Ymer möter vid hållplatsen. om egen bil, genom Säve mot Kungälv, sväng höger över en bro mot Kungälv strax kommer en skylt Gunnesby koloni, sväng vänster i området till område 2 , Septettgången finns parkering. Info/Anmälan via SMS till Lena tidigast 25 maj.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 15 Aug - 16 Aug 2022

Aug

Aug

Vandringspaket på Ramsvikslandet

Ramsvikslandet är beläget mellan Kungshamn i söder och Hunnebostrand i norr vid Sotenkanalen. Här kommer vi att vandra på röda granithällar och genom små dalgångar och förbi rester av småskaligt jordbruk med betade ängar. Hela området är storslaget med öppet hav i väster och lummig grönska och kulturbygd i öster längs kanalen. Vi bor i små stugor där det finns ett loft där man kan sova.. Vandringspaket för 2 personer innehåller övernattning med två set lakan, handdukar slutstädning, frukostbuffé, lunchpaket vid vandring samt gemensam middag, kartor m.m. Utcheckning kl. 11,00! Ring för samåkning med bil 14mil och bokning av vandringspaket

Måndag 15- tisdag 16 augusti 2 dagars vandring med övernattning på Ramsviks stugby. Info/Anmälan till Thomas snarast via SMS. Kostnaden är för 2 personer i en stuga inkl. kost. Vill du bo ensam i en stuga avgår 400SEK. Betalning sker till PG 72 59 82-3 med anmälningsavgift 500SEK för en stuga. Är ni två betalar ni 250SEK vardera. Vill du bo ensam i stuga betalar du 500SEK i anmälningsavgift. Betalning sker senast 1 april. Resterande belopp betalas senast 1 juni. Medlem betalar 1750SEK och ej medlem betalar 1825SEK om ni är två i en stuga. Ej medlem ensam i stuga betalar 3250SEK. Medlem ensam i stuga betalar 3100SEK. Vi avbokning senast 14 dagar före ankomst får Ni tillbaka avgiften minus 500SEK per stuga. Vi avbokning senare får Ni inte tillbaka någonting.

Medlem: 3500 kr

Icke-medlem: 3650 kr