Miniäventyr i Sjöberget naturreservat

STF Borlänge-familj

02 Dec

Inte medlem
Vi träffas kl 9:30 fredag 1 december vid parkering Bysjön intill Bysjöns utbildningscentrum. Därifrån går vi en vandring på 1 km till grillplatsen Stora sten i Sjöberget naturreservat. Där njuter vi av elden, äter medhavd matsäck och leker. Sen vandrar vi tillbaka 1 km. Vi är tillbaka vid parkeringen igen senast kl 12. STF Borlänge familj bjuder på något adventsinspirerat tilltugg. Ta med egen matsäck och något att sitta på.
Välkommen att följa med STF Borlänge-familj på ett spännande Minäventyr. Miniäventyr är för korta ben som är sugna på stora äventyr. Vi tänker att det är barnen som styr tempot och att det är en kortare vandring. Barnvagn inte lämpligt, terrängen är både kuperad och vandringsleden har en del stenar och rötter. Att bära barn går bra. Alla är välkomna, medlemmar som icke medlemmar. Aktiviteten är för alla. STF-medlemmar deltar gratis och övriga betalar 30kr per vuxen. Alla barn deltar utan avgift. Avgiften betalas med Swish vid starten. Medlemskap i STF kan lösas innan aktiviteten via styrelsen, se fastklistrad-info på Facebooksidan. Sista anmälningsdag onsdag 30 november. Max 30 personer och först till kvarn. Anmälan sker via Facebooks meddelandefunktion eller via mail till stfborlangefamilj@stfturist.se. I anmälan anger du antal vuxna och barn samt ev allergi som kan vara bra att veta, det räcker inte att bara klicka i ”kommer” i evenemanget. Vi svarar på alla meddelanden. Anmälan behövs för att kunna köpa in energi till alla samt komma i kontakt med anmälda om så behövs. Undrar du något? Tveka inte att fråga! Skriv i evenemangsloggen eller skicka meddelande/mail. STF Borlänge familj hälsar alla välkomna
  • Senaste datum för anmälan: 30/11
  • Samling: Parkering Bysjön intill Bysjöns utbildningscentrum , 09:30
  • Plats: Sjöbergets naturreservat
  • För vem? Barn och ungdom
  • För mer information och anmälan: Magdalena Lindblom

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Dec

Tomtevandring 2022

STF Borlänge-familj lokalavdelning bjuder in till den traditionsenliga Tomtevandring som lyser upp i vintermörkret.

Planering pågår, uppdaterar kommer senare

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 30 kr