STF Stockholm/Zinkensdamm Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Zinkensdamm Vandrarhem

Välkommen till ett personligt och hemtrevligt vandrarhem mitt på Södermalm. Du hittar oss i Södermalms största park, Tantolunden. Här kan du bada på Stockholms längsta sandstrand, motionera och spela minigolf. Det centrala läget och närheten till tunnelbana och bussar gör att du lätt kan ta dig till Stockholms alla hörn. Samtidigt borgar de omgivande grönområdena för en god natts sömn.

Här finns bra boende för alla. Vi har 150 ljusa och trivsamma rum i olika storlekar och prislägen. Vill du bo riktigt bekvämt med hög standard väljer du våra rum med privat badrum. Förutom sköna sängar och bra inredning, har du platt-TV med fria kabelkanaler på rummet. Eller boka in dig på ett av våra klassiska vandrarhemsrum med våningssängar. Fräscha dusch- och toalettavdelningar finns på varje våningsplan.

Den gamla söderandan möter du i vår restaurang där du kan äta frukost, lunch och middag. När vädret tillåter är du välkommen att värma dig i solen på vår stora uteservering. I det stora och välutrustade gästköket har du möjlighet att laga din egen mat. Låna gärna en nyckel till ett privat kylfack från receptionen. Reser du med bil går det bra att boka plats i vårt garage.

Vandrarhemmet ligger mitt på Södermalm – Stockholms mest levande stadsdel. Här finns allt. Stora breda gator och små mysiga gränder. Parker och torg med myllrande folkliv. Höga berg med hänförande utsikt. Teatrar, biografer, restauranger, barer och pubar. Och massor av affärer.

Vi har öppet dygnet runt – hela året.

Vi ses!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi har öppet som vanligt men följer noga utvecklingen och myndigheternas rekommendationer.
• Vi säljer för tillfället enbart rum med eget badrum.
• Vi rengör, sanerar och desinficerar ytor och områden mer noggrant och oftare än tidigare. Alla ytor som hissknappar, ledstänger, dörrhandtag, möbler, nyckelkort, terminaler etc. tvättas med desinfektionsmedel flera gånger om dagen.
• Vi har minskat kapaciteten i restaurangen och är noga med att hålla rekommenderat avstånd.
• Vi är en luftig anläggning med stora ytor i allmänna utrymmen.
• Det finns flera vägar att ta sig till rummen via hiss/trapphus.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka