STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Centralt beläget med fina omgivningar och utsikt över Gamla stan och Kungliga slottet ligger STF af Chapman & Skeppsholmen. Bor gör du bekvämt i Hantverkshuset eller på den tremastade fullriggaren af Chapman. Hos oss möts världsresenärer, affärsgäster, backpackers och barnfamiljer av alla nationaliteter. Busshållplatsen ligger 100 meter från vandrarhemmet och tunnelbanan samt skärgårdsbåtar tio minuterspromenad bort. Det ger dig fantastiska möjligheter att upptäcka Stockholmsregionen. Skansen, Gröna Lund, ABBA museet, Vasamuseet och Cirkus når du lätt med Djurgårdsfärjan. Eller varför inte promenera till Gamla stan och upptäcka det kungliga slottet, den pittoreska Västerlånggatan eller varför inte Nobel museet?
På Skeppsholmen hittar du bland annat Moderna Museet, ArkDes och Leksaksmuseet, restauranger och Skeppsholmens unika flora och fauna.

Vårt eget Café Skeppsholmen är öppet året runt mellan kl 12.00 – 20.00 (öppettiderna kan variera vissa säsonger). Här serverar vi mat, god fika och dryck som du kan avnjuta på vår soliga uteservering och vacker utsikt.

Kort om STF af Chapman & Skeppsholmen:
• Receptionen, som har öppet dygnet runt, ligger i Hantverkshuset.
• Frukost serveras i Hantverkshuset vardagar mellan kl. 7.00-10.00 och helger kl. 7.00-10.00 (öppettiderna kan variera vissa säsonger). Frukosten är Continental standard och med Veganskt, Glutenfritt eller Laktosfria alternativ.
• Det ingår lakan och handduk, samt slutstäd i alla våra priser.
• För information och bokning av handikappanpassade rum, vänligen ring receptionen.
• Parkering finns i anslutning till Hantverkskasernen och biljett kan köpas i receptionen (200:- för 24 timmar).
*Hundar är välkomna
(Kontakta boendet för att boka hund rum)
*Gratis Wifi på hela boendet

STF af Chapman & Skeppsholmens anläggning är helt kontantfri.