STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Centralt beläget med fina omgivningar och utsikt över Gamla stan och Kungliga slottet ligger STF af Chapman & Skeppsholmen. Bor gör du bekvämt i Hantverkshuset eller på den tremastade fullriggaren af Chapman. Hos oss möts världsresenärer, affärsgäster, backpackers och barnfamiljer av alla nationaliteter. Busshållplatsen ligger 200 meter från vandrarhemmet och tunnelbanan samt skärgårdsbåtar fem minuters promenad bort. Det ger dig fantastiska möjligheter att upptäcka Stockholmsregionen. Skansen, Gröna Lund, ABBA museet, Vasamuseet och Cirkus når du lätt med Djurgårdsfärjan. På Skeppsholmen hittar du bland annat Moderna Museet, ArkDes och Östasiatiska Muséet, samt restauranger.

Vårt eget Café Skeppsholmen är öppet året runt mellan kl 12.00 – 20.00 (öppettiderna kan variera vissa säsonger). Här serverar vi mat, god fika och dryck som du kan avnjuta på vår soliga uteservering och vacker utsikt.

Kort om STF af Chapman & Skeppsholmen:
• Receptionen, som har öppet dygnet runt, ligger i Hantverkshuset.
• Frukost serveras i Hantverkshuset vardagar mellan kl. 7.00-10.00 och helger kl. 7.30-10.30 (öppettiderna kan variera vissa säsonger). Frukosten är Continental standard och med alternativ för vegetarianer och veganer.
• Det ingår lakan och handduk, samt slutstäd i alla våra priser.
• För information och bokning av handikappanpassade rum, vänligen ring receptionen.
• Parkering finns i anslutning till Hantverkskasernen och biljett köps i receptionen (200:- för 24 timmar).

STF af Chapman & Skeppsholmens anläggning är helt kontantfri.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er