STF Kastellet Bed & Breakfast

Mer om STF Kastellet Bed & Breakfast

Kastellet i Vaxholm är en unik plats i Stockholms skärgård. På Vaxholms kastell är det lätt att låta den unika historien och vackra skärgårdsmiljön inspirera en. Här finns mängder av aktiviteter för den som vill hålla sig sysselsatt. Men det går också fint att njuta av lugnet och titta på båtarna som långsamt passerar förbi.

Vårt Bed & Breakfast ryms i kastellets norra del. Här erbjuder vi varsamt renoverade och rymliga rum med höga valvformade tak, breda trägolv, kakelugnar och de gamla skottgluggarna med utsikt över havet. Här kan man riktigt känna historiens vingslag, förenat med det moderna boendes komfort. Du disponerar rummet från 14:00 ankomstdagen till 11:00 avresedagen.

I den vackra matsalen dukar vi upp för frukost så du är redo för allt som sen finns att upptäcka på ön och i omgivningarna. I vår frukostmatsal så kan man även under övrig tid sitt och umgås och där finns, böcker, tidningar och sällskapsspel. Under sommaren öppnar vi upp portarna till vår stora uteservering och om vädret tillåter så kan man sitta ute och äta frukost i ett skyddat läge i dubbel bemärkelse.

Idag finns det flera olika verksamheter på Kastellet. Förutom vårt Bed & Breakfast finns här skärgårdens största museum, konferensanläggning, familjeaktiviteter, ECO-Shipping, samt flera konstnärer som ställer ut och har butiker på ön. På sommaren finns här även en bistro och ett kafé.

Jag som driver Kastellet Bed & Breakfast heter Lotta Blomqvist och vi startade verksamheten 2008. Hela min familj är delaktig i verksamheten på ett eller annat sätt. Vårt B&B är beläget på en unik plats och är ett boende utöver det vanliga. Hos oss får våra gäster inte bara ett boende utan även en historisk och kulturell upplevelse.

Varmt välkomna till oss på Kastellet Bed & Breakfast!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er