STF Kastellet Bed & Breakfast

Hitta till STF Kastellet Bed & Breakfast

Det är lätt att ta sig till Kastellet. Från Stockholm kan man enkelt åka med både båt, buss eller bil. När ni kommit till Vaxholm återstår en par minuters linjefärja över till Kastellet.

Båtar till Kastellet
För att ta sig mellan Vaxholm och Kastellet krävs att man åker en kortare båtresa, tar ca 2 minuter.

Med båt
Såväl Waxholmsbolaget (www.waxholmsbolaget.se) som Strömma (www.stromma.com) har rutter från Stockholm till Vaxholm året runt. För tidtabell, se Waxholmsbolagets eller Strömmas hemsidor.

Med bil
Från Stockholm tar det ca 45 minuter till Vaxholm med bil. Sista biten från Vaxholm till Kastellet går det en liten linfärja. Det går inte att ta med sig bilen till Kastellet så man behöver parkera i Vaxholm. Under sommaren rekommenderar vi parkering på Norrbergsskolan på Hamngatan 53 eller området kring Vaxholms kyrka.

Med buss
Buss 670 från Östra Station i Stockholm tar er till Vaxholm på ca 45 minuter. Därifrån tar ni linjefärjan över till Kastellet.
  • GPS-koordinater: N59.403074°, E18.359184°