STF Kastellet Bed & Breakfast

Hitta till STF Kastellet Bed & Breakfast

Det är lätt att ta sig till Kastellet. Från Stockholm kan man enkelt åka med både båt, buss eller bil. När ni kommit till Vaxholm återstår en par minuters linjefärja över till Kastellet.

Linjefärja mellan Vaxholm och Kastellet:
Från 12 maj till 12 september 2021 går sedan en linfärja mellan Vaxholm och Kastellet dagligen var 15:e minut (tar endast ett par minuter). Bokar du boende via STF ingår linjefärjan i priset.

För tidtabell för linfärjan mellan Vaxholm och Kastellet, se:

Bil till Vaxholm
Från Stockholm tar det ca 45 minuter till Vaxholm med bil. Sista biten från Vaxholm till Kastellet går det en liten linfärja. Det går inte att ta med sig bilen till Kastellet så man behöver parkera i Vaxholm. Under sommaren rekommenderar vi parkering på Norrbergsskolan på Hamngatan 53 eller området kring Vaxholms kyrka.

Buss till Vaxholm
Buss 670 från Östra Station i Stockholm tar er till Vaxholm på ca 45 minuter. Därifrån tar ni linjefärjan över till Kastellet.

Båt från Stockholm till Vaxholm
Såväl Waxholmsbolaget (www.waxholmsbolaget.se) som Strömma (www.stromma.com) har rutter från Stockholm till Vaxholm året runt. För tidtabell, se Waxholmsbolagets eller Strömmas hemsidor. Från 12 maj till 12 september 2021 går sedan en linfärja mellan Vaxholm och Kastellet dagligen var 15:e minut (tar endast ett par minuter). Bokar du boende via STF ingår linfärjan i priset.

Båttaxi från Vaxholm
Det går även att när som helst åka taxibåt, för bokning ring Kronuddens Taxi, Tel 08-541 305 35. Resor från Vaxholm till Kastellet avgår från Kajplats 9 och tar ett par minuter.
  • GPS-koordinater: N59.403074°, E18.359184°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er