Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Höglekardalen Lägenheter

Mer om STF Höglekardalen Lägenheter

Boende i moderna lägenheter eller stuga i fjällsluttningen bredvid Drombacken med bästa Ski-in/Ski-out läge och en fantastisk utsikt mot Hovdeshögen och Västfjället. Lägenheterna är belägna längst upp i Semesterbyn i direkt anslutning till barnavstiget på Dromliften, välj mellan 6-11 bäddar. Alla har bastu, diskmaskin, torkskåp, kabel TV och uteplats. Stugorna ligger i lite lägre terräng inbäddade i den nedre delen av stugbyn. Det är parhus med 6-8 bäddar, två sovrum med våningssängar. Självhushåll med kombinerat kök/allrum. Alla stugor har braskamin. Lägenheterna är djurfria, i våra stugor är husdjur är välkomna mot en extra avgift. Meddela alltid vid bokningstillfället.

Det är enkelt att vara gäst hos oss - I huvudbyggnaden, som ligger i direkt anslutning till Drombacken, finns all service du behöver. Reception, restaurang, skiduthyrning, skidskola, fjällbutik med livsmedel, konferenslokal, bastu & gym - allt inom gångavstånd till backar och boende.

Receptionen är bemannad dagligen kl. 10.00-17.00 från V.52 till i slutet av april samt under sommaren från mitten av juli till slutet av augusti. Övriga månader efter avtalad tid med gästerna. Incheckning sker från kl. 15.00 och utcheckning senast kl. 11.00. Önskar ni boka städ så beställ det vid bokningstillfället eller kontakta receptionen så hjälper vi till med det.
I huvudbyggnaden finns det tillgång till fritt Wi-Fi.

Restaurang Drommen är den naturliga samlingsplatsen i dalgången. Här kan du efter en dag i skidbacken, eller en dags vandring, cykling eller annat koppla av i en personlig och avslappnad miljö. Äta god mat, dricka en kopp kaffe eller ta en svalkande Drommen Lager, vår egen öl, från Jämtlands Bryggerier. Under högsäsong, vintertid, anordnas flera olika event som after ski, musikquiz, pizzabuffé, fonduekvällar och vinprovningar mm.
Kontakta oss gärna för bordbokning och öppettider.

Varmt välkomna till oss!

Lasse och Marie Sällström

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Alla lägenheter och stugor har egen ingång
• Handsprit på toaletter och gemensamma utrymmen
• Bastun används endast vid förbokade tider
• Gott om plats på uteservering