Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Björkvattnet Vandrarhem

Mer om STF Björkvattnet Vandrarhem

Vandrarhemmet är beläget i den gamla byskolan och den vackra miljön runt vandrarhemmet ger naturlig laddning. Här finns det möjlighet till olika sorters boende som familjerum, stugor och tältkåtor i naturen. På vandrarhemmet finns det också välutrustade kök och en nyöppnad SPA-anläggning med spabad, bastu och relaxrum för njutning och avslappning. Massagerum med förbokning av massage finns.

Här är sommaren är storslagen och hösten om möjligt än vackrare. Och vårvintern är helt enkelt fantastisk.

För den som vill fiska erbjuder Björkvattnet stora möjligheter. Under vinterhalvåret finns både Björkvattensjön och ett antal tjärnar som bjuder på röding och en och annan öring. Andra aktiviteter är bäversafari, vandring, pimpelfiske, båt- och kanotuthyrning. Passa även på att uppleva Hällingsåfallet, norra Europas största kanjon.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er