STF Björkvattnet Vandrarhem

Mer om STF Björkvattnet Vandrarhem

Vandrarhemmet är beläget i den gamla byskolan och den vackra miljön runt vandrarhemmet ger naturlig laddning. Här finns det möjlighet till olika sorters boende som familjerum och sovstugor. På vandrarhemmet finns det ett välutrustat kök, matsal,teverum och wifi.

Vandrarhemmet rymmer även en SPA-anläggning med spabad, bastu och relaxrum för njutning och avslappning. Både SPA och Massage kan bokas i förväg.

Har ni djur med er på resan så finns det plats för er i våra sovstugor som bokas via telefon, mejl eller messenger.

Här är sommaren storslagen och hösten om möjligt än vackrare. För att inte tala om vårvintern!

För den som vill fiska erbjuder Björkvattnet stora möjligheter. Också under vinterhalvåret finns både Björkvattensjön och ett antal tjärnar som bjuder på röding och en och annan öring. Andra aktiviteter är vandring, svamp och bärplockning, uthyrning av båtar, supbräda och kajak. Hyr byns bakstuga och baka eget tunnbröd. Spana efter bävrar nere vid ån. Alldeles vid vandrarhemmet börjar Stormyrleden som tar dig över hjortronmyrar och genom urskog. 250 meter ner för vägen finns en härlig badvik. Passa även på att uppleva Hällingsåfallet, norra Europas största kanjon. Eller åka Vildmarksvägen, bestiga portfjället eller bara njuta av tystnaden och lugnet.