STF Björkvattnet Vandrarhem

Mer om STF Björkvattnet Vandrarhem

Vandrarhemmet är beläget i den gamla byskolan och den vackra miljön runt vandrarhemmet ger naturlig laddning. Här finns det möjlighet till olika sorters boende som familjerum, stugor och tältkåtor i naturen. På vandrarhemmet finns det också välutrustade kök och en nyöppnad SPA-anläggning med spabad, bastu och relaxrum för njutning och avslappning. Massagerum med förbokning av massage finns.

Här är sommaren är storslagen och hösten om möjligt än vackrare. Och vårvintern är helt enkelt fantastisk.

För den som vill fiska erbjuder Björkvattnet stora möjligheter. Under vinterhalvåret finns både Björkvattensjön och ett antal tjärnar som bjuder på röding och en och annan öring. Andra aktiviteter är bäversafari, vandring, pimpelfiske, båt- och kanotuthyrning. Passa även på att uppleva Hällingsåfallet, norra Europas största kanjon.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• För att erbjuda våra gäster en trygg och säker vistelse hos oss så tillämpar vi under denna sommar ”Hyrhelahuset” och hyr ut till minst 6 personer i minst 3 dygn. Detta för att kunna erbjuda våra gäster fräscha rum och gemensamhetsutrymmen.
• Boka genom att ring/maila anläggningen.
• From den 1 augusti så går det att boka online via hemsidan igen.
• Hos oss har vi en fantastisk miljö och närhet till naturen med stora grönområden, uteplatser och vandringsled direkt ut i skog och mark.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er