Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Arådalen Fjällstuga

Tips

I Arådalen har du rika möjligheter till lätta dagsturer på fjället. Kanske upp till toppen av Hundshögen eller till Östra Arådalens gamla och välbevarade fäbod? Fäbodarna var ett gammalt inslag i det jämtländska bondesamhället. Fäbodarna blev också övernattningsställen för den första generationen fjällturister.

Är du fiskeintresserad kan du prova lyckan i Visjön eller Arån. För barnfamiljer lockar de lugna omgivningarna och den vänliga naturen med små fjällbäckar till spännande upptäckter. Fiskekort finns att köpa.

Vandringar: Hundshögens topp ca 5 km upp, lätt vandring men uppför, Västra Arådalens Fäbod ca 5 km över fjället på ”Tiren stigen” och 4,5 km genom skogen på traktorspåret, promenad runt Angelika sjön ca 2 km, Höglekardalen ca 20 km, Gräftåvallen ca 20 km. Dörrsjöarna ca 8 km. Östra Arådalens fäbod – ett kulturminne 4 km. 15 min till trädgränsen.

Arådalens kapellet brukar vi visa för våra gäster. Det är inrett med snickerier från Leif Wikner. Han har vandrarhem/verkstad och utställning nere i Persåsen ca 6 mil från Arådalen.

FÖRBETALA BOENDE I STF FJÄLLSTUGA

För att få bästa pris kan du förbetala en ospecificerad sovplats.