STF Arådalen Fjällstuga

Mer om STF Arådalen Fjällstuga

Stugplatsen har fyra byggnader, varav en är kafé- och stugvärdsstuga. Plats finns för 14 gäster.

Gästboende Ursprungshuset är från 1895, har två 4-bäddsrum med kök. Det gamla timmerhuset från 1930-talet, "Backmanstugan" som används sommartid, har 2 stycken 2-bäddsrum varav köket finns i det ena. I en separat dusch/toalettbyggnad finns ett tvåbäddsrum. Alla husen har elvärme och dessutom vedkaminer i gästrummen.

Bra mobiltäckning på stugplatsen (Telia), men det kan svaja ibland.

Om du kommer till Arådalen och stugvärden är ute finns det instruktioner framme så att du ska känna dig välkommen till dess att stugvärden är åter.

Service
• Vatten från egen brunn.
• Duschmöjligheter för dagbesökare.
• Kafé med våfflor och godbitar, kaffe/te/choklad, saft, läsk, mm Serveringen öppen tisdag-söndag när stugan är öppen
• Handla mat gör du bäst på ICA i Svenstavik eller på ICA i Myrviken
• Tältplatser finns i närheten av stugan.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt i flerbäddsrum med självhushåll. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig.

Här har vi samlat all information du behöver inför en vistelse i en av våra fjällstugor https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallstugor