Följ med oss till Moheda

23 Aug 2022

Aug

Inte medlem
Moheda har mycket gamla anor och nämns första gången 1334. I samhället bor knappt 2 000 invånare och här finns bl.a. Mohedatoffeln, ett familjeföretag, med anor från 1800-talet och ATA Timber AB med huvudkontor och sågverk. Vi kommer att få en guidad tur i hembygdsgården som bl.a. har ett mycket fint skolmuseum och kommer även få lite information om Moheda förr och nu. Efter guidningen kanske vi passar på att äta gemensam lunch på Restaurang & Pizzeria Moheda (lunch ingår inte i priset). OBS! Ta med egen förmiddagsfika.
  • Senaste datum för anmälan: 16/08
  • Samling: Biltemas parkering, Vaktvägen 1, Växjö , 09:00
  • Plats: Moheda
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stfvarend@stfturist.se el. Rune 0709661940

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 01 Jan - 31 Dec 2022

Aktiviteter vinter/vår 2022

Under fliken AKTUELLT hittar du aktuell information från vår lokalavdelning. Ett bildspel som berättar om vår verksamhet finns här: https://drive.google.com/file/d/1lYYQLB4W7aTSYfvroZWEt3uTVGbA_0Mm/view?usp=drive_web

Medlem: Pris ej bestämt

• 01 Maj - 30 Jun 2022

Söndagsvandringar Teleborgs ängar och Osaby

Vandring på Teleborgs ängar när våren står i blom och i Osaby när Kungsängsliljorna blommar. Ingen avgift. Fika har vi med oss. Datum, tid och var vi träffas kommer att meddelas alla medlemmar i god tid via e-mail eller sms.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis