Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Värend Lokalavdelning

Berne Persson

stfvarend@stfturist.se

STF Värend Lokalavdelning - Sjövallavägen 12, Lgh 1401, 35259 Växjö

Våra kommuner

Alvesta, Lessebo, Tingsryd, Uppvidinge, Växjö

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Hur ser framtiden ut för STF Värend?

Rubriceringen kanske kan verka drastisk. Men eftersom vår verksamhet i princip upphörde en dryg vecka in i mars och därefter inte har återupptagits känns den ändå relevant.
För ni som är medlemmar i STF Värend kan vara förvissade om att föreningen kommer igen.
På vårt styrelsemöte den 4 juni diskuterade vi givetvis hur verksamheten kan återupptas.
Där konstaterade vi att många av de besök som vi planerat in under våren kan genomföras även under hösten.
Det kan vi lova eftersom många av våra värdar har hälsat oss välkomna efter avbokningarna under våren.
Därför kommer vi att återkomma till er under augusti då vi ska presentera ett detaljerat program som vi givetvis hoppas att ni finner intressant.
Det trycks dock inte upp någon folder för höstens program.
Coronapandemin har ställt till det för hela samhället. Många i STF Värend har passerat det magiska 70 plus-strecket som manar till försiktighet i kontakter med andra.
Men under den här våren har vi också fått nya medlemmar som vill uppleva den gemenskap många värderar så högt.
På nationell nivå har Svenska Turistföreningen fått 15 000 nya medlemmar under 2020. Det säger också mycket om den fina verksamhet som STF kan erbjuda.
Med den här informationen vill STF Värend önska alla medlemmar en fin sommar och hälsar er välkomna till en höst fylld med aktiviteter!

Styrelsen för STF Värend

Berne Persson, ordförande

Här är förslag på länkar som informerar om naturbesök i sommar;
Här får du fram kartor på 35 besöksmål som finns i länet.
Här får du information om Växjös 35 naturreservat med kartor och ledmarkeringar.