STF Värend Lokalavdelning

STF Värend Lokalavdelning - Sjövallavägen 12, Lgh 1401, 35259 Växjö

Våra kommuner

Alvesta, Lessebo, Tingsryd, Uppvidinge, Växjö

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:

Pandemin ser ut att fortsätta hålla sitt grepp om världen ett tag till framöver och det är viktigt att vi fortsätter följa folkhälsomyndighetens allmänna råd och föreskrifter. Folkhälsomyndigheten har gått ut med information att samma riktlinjer gäller 70+-åringar som för övriga befolkningen och även meddelat skärpta allmänna råd för flera utsatta län.

Vi håller just nu på att planera aktiviteter för nästa år. Program kommer att meddelas när det är klart. Samma gäller för när och hur årsmötet kommer att genomföras.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger noga varje aktivitet och hur den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den.

Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att ni tar er till våra aktiviteter så säkert som möjligt och då förordar vi färdmedel där du inte beblandas med andra. Det vill säga, vi uppmanar våra deltagare att undvika samåkning och kollektiva färdmedel. Vi försöker också att lägga våra aktiviteter på platser där det är gott om parkeringsplatser eller lätt att ta sig till med cykel.

På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns. På våra aktiviteter finns det alltid tillgång till handsprit.

Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så hoppas vi att du tar ansvar och stannar hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner sig frisk!

Vi tar alltid närvaro med namn, mailadress och telefonnummer på våra deltagare. Detta för att lätt kunna skicka ut information om smitta te x har uppstått efter en aktivitet.

På de flesta av våra aktiviteter har vi valt att begränsa antalet deltagare.

Skulle du bli sjuk och har betalat för en aktivitet får du tillbaka hela summan du har betalat in. Detta gäller inte resor där vi har särskilda bestämmelser för respektive resa.

Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

Berne Persson