Guidad visning av Riddarhuset

01 Sep - 01 Nov 2022

Inte medlem
Samling: Inställt. För mer info kontakta lagjan66@gmail.com
Vi ska genomföra aktiviteten under hösten när vi fått närmare information från Riddarhuset. Mer information kommer när vi vet när besöket kan genomföras. När så kan ske kommer vi få en 90-minuters rundvandring tillsammans med vår guide som berättar om Riddarhuset och adelns historia.
  • Samling: Ingången mot Riddarhustorget
  • Plats: Stockholm
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 01 Sep - 01 Nov 2022

Guidad visning av Riddarhuset

Samling: Inställt. För mer info kontakta lagjan66@gmail.com

Medlem: 75 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 04 Sep 2022

Vandring på Lidingö - båt tillbaka till Nybrokajen

OBS Ny tid. Dagen omfattar vandring från Millesgården längs Värtans strand med utsikt mot Frihamnen. Vandringsleden (ca 5 km), är något kuperad, så rullator är inte lämpligt. Stopp under promenaden för att inta medhavd matsäck. För de som önskar kan vi fortsätta till Kappsta och Mörna Naturreservat (4 km) för att uppleva blomsterprakten där. Åter till Dalenum, där vi tar SL turbåt 80 tillbaka till Stockholm/Nybrokajen. SL-kort gäller. Samling: Söndag 4 september kl. 11.00 vid Ropstens T-bana, utgång mot Lidingöbanan.

Samling: Söndag 4 september kl. 11.00 vid Ropstens T-bana, utgång mot Lidingöbanan. Transporter bekostas av deltagaren själv. Anmälan: senast den 28 augusti till thomas.malmsten@gmail.com

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 50 kr