Visning av Filmstaden

STF Stockholm Nordost

22 Maj 2024

Inte medlem
När: Onsdagen 22 maj kl 16.00-18.00 Samling: 15.45 Utanför Portvaktsstugan på Greta Garbos väg 3, Solna. Anmälan: Senast 2024-05-14 till ulla.giertz@gmail.com. Ange i anmälan namn på samtliga ni anmäler och om de är STFmedlemmar eller ej.. Avgiften inkluderar fika i Portvaktsstugan. Ange också telefonnummer så at vi kan nå dig snabbt om det blir några ändringar.
FULLTECKNAT Vi går en promenad i Filmstadens filmhistoriska miljöer och får oss berättat om hur denna plats blev Sveriges Hollywood (och en av de mest magiska platserna i svensk filmhistoria). Vi avslutar med kaffe och visning av klipp ur klassiker som Körkarlen, Intermezzo, Hets, Sommaren med Monika, Sjunde himlen och Det sjunde inseglet.
  • Senaste datum för anmälan: 14/05
  • Samling: Utanför Portvaktsstugan på Greta Garbos väg 3, Solna , 15:45
  • Plats: Solna
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ulla Giertz

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 22 Maj 2024

Visning av Filmstaden

Medlem: 125 kr

Icke-medlem: 175 kr

• 30 Maj 2024

Vårvandring på Lidingö – Kottlasjön till Larsboda brygga

Vandring från Kottlavägen hpl via Mölna gård naturreservat med blomsterängar - anrika Boghammarsvarvet – Kappsta naturreservat – Larsbergs brygga där vi tar SL turbåt till Nybrokajen. SL kort gäller. Stopp under promenaden för att inta medhavd matsäck.

När: Torsdagen 30 maj kl 11.00 Samling: 10.45 Ropstens T-banestation, utgång mot Lidingöbanan Anmälan: Senast 2024-05-23 till thomas.malmsten@gmail.com. Ange i anmälan namn på samtliga ni anmäler och om de är STFmedlemmar eller ej.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 50 kr