Paddling i Kolarmoraån

STF Norra Roslagen

04 Jun

Inte medlem
Medtag egen lunch och fika. Barn under 12 år - 150 kr. Anmäl dig gärna med sms! Invänta bekräftad plats innan du betalar in avgiften. Ange namn och referensnummer "P220604" vid inbetalningen. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Information om anmälan och avbokning finns under BRA ATT VETA på vår förstasida. Välkommen!
Följ med på äventyr i vildmarkspräglad natur! Kolarmoraån börjar i sjön Vällen och går ner till Bysjön. Vi paddlar en del av sträckan. I priset ingår kanoter/kanadensare, flytväst och paddel. Föräldrar/målsman tar ansvar för eventuella barns deltagande.
  • Senaste datum för anmälan: 30/05
  • Samling: Vällenbadet , 09:00
  • Plats: Vällen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Karin Karlsson 073-032 84 07

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 04 Jun

Paddling i Kolarmoraån

Medlem: 250 kr

Icke-medlem: 300 kr

• 17 Jun

Vandring bland guckusko vid Måsjön (preliminärt datum)

Favorit i repris! Anna-Maija och Håkan Högström guidar oss till den oslagbara platsen i närheten av Gimo som rymmer guckusko i mängder. Det är alltid vanskligt att sätta ett datum för när blomningen är i sin prakt, därför är det särskilt viktigt med föranmälan. Vi äter medhavd fika på lämplig plats.

Föranmälan till Anna-Maija på tel/sms 070-670 72 67 senast den 8 juni. Ta med eget fika.

Medlem: Gratis

• 19 Jun

Ogräsmat – kan man äta sånt?

Kom med på en ogräsletarvandring på Näsudden i Östhammar! Kerstin Riedel lär oss att hitta växterna och pratar om hur man kan ta tillvara på dem. Vi steker bl.a. naturchips av kirskålens blad på spritkök och gör en nässelpytt, som är jättegod till grillat kött! Kerstin började intressera sig för ätliga växter redan i början på 1990-talet och sprider informationen bland annat via Facebookgruppen Ogräsmat – kan man äta sånt.

Betala in först efter bekräftad anmälan, ange namn och referensnummer "O220619" på Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 140 kr