Julbak i bagarstuga

STF Norra Roslagen

10 Dec

Aktiviteten är endast för STF-medlemmar. Anmäl till Lisa Johansson, 076-113 86 74 (gärna sms). Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange J221210 vid anmälan.
Traditionellt julbak i Östhammars bagarstuga. Kom och baka hårt tunnbröd i den vedeldade ugnen. Ta med: inneskor/tofflor, förkläde, kasse att bära hem bröden i, kavel samt om ni vill ha, en termos kaffe eller te.
  • Senaste datum för anmälan: 03/12
  • Samling: Bagarstugan, Södra Tullportsgatan Östhammar
  • Plats: Östhammar
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lisa Johansson, 076-113 86 74

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 01 Okt

Vandra Salstaleden med slottsbesök

Vandring på Salstaleden från Skyttorp till Vattholma med fika på Salsta slott (egen bekostnad). Vi samlas vid Vattholma tågstation och tar tåget till Skyttorp där vi börjar vår vandring. Salstaleden bjuder på både kulturhistoria, slottsmiljö, istidslämningar och vackra ekar. Vandringen är 7 km.

Fika och tågbiljett ingår inte i priset. Anmäl till Karin Karlsson 073-032 84 07 (gärna sms). Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange V2211001 vid anmälan.

• 26 Okt

Okt

Långfärdsskridskor på naturis - föreläsning och bildvisning

Östhammars skrinnare ÖS berättar med ord och bild om långfärdsskridskoåkning på naturis. De berättar om tjusningen, mödorna och hur ÖS fungerar.

Anmäl till Marita Vriste 070-205 63 57 (gärna sms). Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange L221026 vid anmälan.

• 28 Okt

Ingrid Lindfors visar sin smycketillverkning

Vår veteranmedlem, Ingrid Lindfors, Östhammar, har smycketillverkning i silver som hobby sedan 35 år tillbaka. Efter att ha gått flera kurser jobbar hon numera hemma i sin verkstad. Vid vårt besök visar hon hur hon arbetar och vi får ta del av en del färdiga resultat.

Samling vid Sjötorget för kort promenad längs Östhammarsfjärden till Ingrid. Kostnadsfritt för STF-medlemmar. Arrangeras av veteransektionen. Du får prova en av veteransektionens aktiviteter kostnadsfritt innan du bestämmer dig för om du vill bli medlem i STF och i vår lokalavdelning.

Medlem: Gratis

• 30 Okt

Afternoon tea på Johanssons Gårdshotell

När det är höst på riktigt lyser vi upp mörkret med Afternoon tea på Johanssons Gårdshotell i Östhammar. Fika extra allt i riktigt mysig miljö. Kaffe finns förstås.

Anmäl till Annika Kuoljok Angéus 070-687 23 83 (gärna sms). Ange ev. kostallergier vid anmälan. Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange A221030 vid anmälan.

Medlem: 225 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 01 Nov

Halloween tipspromenad - för hela familjen

Halloween tipspromenad på elljusspåret i Östhammar. Barn, mor- och farföräldrar och föräldrar är välkomna på promenad med Halloween-tema. Ta med fika och korv så grillar vi efter tipspromenaden. Kom gärna utklädd. Ni får prova på pinnbröd också.

Barn under 12 år gratis. Anmäl till Marita Vriste 070-205 63 57 (gärna sms). Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange H221101 vid anmälan.

• 23 Nov

I utvandrarnas spår - föreläsning

Välkommen till en kväll med föreläsning av Tommy Pettersson som målande beskriver en tid då många svenskar valde att göra resan över till Amerika för att hitta lyckan i ett annat land. Fika i pausen ingår.

Fika ingår i priset. Anmäl till Camilla Andersson 070-541 98 57 (gärna sms). Ange ev. kostallergier vid anmälan. Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange I221123 vid anmälan.

Medlem: 80 kr

Icke-medlem: 120 kr

• 25 Nov

Besök hos Helens praliner

Helens praliner är populära, inte minst i juletid. När Östhammars kommun fyllde 650 år stod Helen Ek för en specialkomponerad pralin som uppmärksammades stort. Vid dagens träff får vi veta mer om hennes passion, hur hon tar fram nya smaker och vilka smaker som är mest uppskattade. VI samlas vid Sjötorget i Östhammar för gemensam promenad till Helen.

Medlem: Gratis

• 10 Dec