Vandring Blombergsleden

placeholder for local activities whithout image.

STF Lidköping

30 Maj 2022

Inte medlem
Måndagen den 30 maj kl. 17:00 Samling vid parkering Hallgatan för resa till Blombergs badplats. Bilkostnad vid samåkning 25 kr. Pris: 50 kr medlem / 90 kr icke medlem Anmälan senast den 27 maj till Torbjörn Börjesson 0767-95 58 82 eller Ingalill Sjöqvist 0733 93 18 65.
Vi startar vid Blombergs parkering och går blombergsleden ca 4 km utmed strandkanten och genom Västerplana Storäng. Har vi tur blommar ramslöken. Vi gör ett stopp vid vikingaskeppet Sigrid Storråda där en guiden Jonas Krantz möter oss och berättar om skeppet, vi får även möjlighet att gå ombord. Ta med matsäck.
  • Senaste datum för anmälan: 27/05
  • Samling: Volvoparkeringen Lidköping Hallgatan , 17:00
  • Plats: Hallgatan Lidköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Torbjörn Börjesson 0767-955882

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 30 Maj 2022

Vandring Blombergsleden

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 90 kr

• 11 Jun - 15 Jun 2022

Gotska Sandön nationalparken Östersjön

Buss till Nynäshamn för övernattning. På morgonen båt till Gotska Sandön. Vandring till boendet kan bli 10 km. Markerade vandringsleder finns. Vi bor i rum med våningssäng

Lördagen den 11 juni till onsdagen den 15 juni Antal platser: 14 st Anmälan till Birgitta Brissman på telefon (ej sms) 0768024292. senast 30 januari. STF medlemmar, Pris: 4 650 kr. Anmälningsavgift 1 500 kr senast 15 februari. Ansvariga: Birgitta Brissman och Ingalill Sjöqvist

Medlem: 4650 kr

• 14 Aug - 18 Aug 2022

Aug

Aug

Fjällvandring Grövelsjön

Grövelsjön är Sveriges sydligaste fjällstation, 814 möh och ligger i norra Dalarna där vägen slutar. Vi bor i tvåbäddsrum med våningssängar och handfat på rummet, WC/dusch i korridoren. Egna lakan och handdukar tas med, det går även att hyra på fjällstationen. På resan upp åker vi till Dalarnas högsta vattenfall, Njupeskär som ligger 3 mil norr om Särna och går Njupeskärsslingan 3,9 km som leder fram till fallet.

Tid: Söndag 14 – torsdag 18 augusti Pris: 6 070 kr medlem (del i dubbelrum) 24 deltagare. För enkelrum tillkommer extra kostnad. I priset ingår: Bussresa, helpension på STF Fjällstation Grövelsjön från middag söndag kväll. Måndag - onsdag frukost, lunchpaket och 2-rätters middag varmrätt och dessert. Torsdag ingår frukost. Anmälningsavgift 1 500kr, betalas vid anmälan. Vid för få anmälda ställs resan in och anmälningsavgiften betalas tillbaka. Information och anmälan till: Inger Alteryd, 0703-380 389 eller Daniel Jormeus 0705-268 392 Sista anmälningsdag: 20 april 2022.

Medlem: 6070 kr

• 15 Sep - 18 Sep 2022

Upptäck Stockholm

Dag 1 (15 september) Avresa från Lidköping (LidBils parkering) 07:00 Götene Busstation 07:20 Mariestad Resecentrum (Hpl, O) 07:50 Vi gör ett förmiddagsstopp och paus för lunch på lämplig plats. Från Slagsta tar vi färjan över Vårbyfjärden till Ekerö och vi fortsätter till Drottningholm. Tid att vandra lite i parken innan vi tar båten från Drottningholm in till Stadshuset där bussen möter och kör till hotellet för incheckning. Middag på egen hand. Dag 2 (16 september) Avresa: 09:00 Efter frukost gör vi en utflykt med bussen på Värmdölandet. Vi besöker bl.a. Salsjöbaden, Solsidan, Värmdö, Vaxholm där vi gör uppehåll för lunch. (möjlighet finns även att ta båten 15:30 in till centrum från Vaxholm dit man anländer 16:45). Bussen fortsätter sedan Hägernäs, Djursholm in till city. (Här möter vi de som valt att ta båten in till centrum) Eftermiddagen/kvälle. Vi gör en vandring på söder bland Per Anders Fogelströms kvarter och stockholms högsta punkt. Middag på egen hand eller på vandringen. Dag 3 (17 september) Avresa 09:00 Bussen tillgänglig för transfer till Stavsnäs för ev utflykt till Sandhamn. Eller vandring ut till Nacka strand och ta båt över till Djurgården för promenad i dessa kungliga skogar hem till hotellet. Dag 4 (18 september) Avresa 09:30 Efter frukost och utcheckning är förmiddagen fri för vandringar i Stockholm.

Torsdagen den 15 september till söndagen 18 september. Bussresa till Stockholm och bor på hotell Malmen. Pris 3350 kr anmälningsavgift 1500 kr. För information och anmälan ring Daniel Jormeus 070-5268392 eller Ingalill Sjöqvist 0733-93 18 65 sista anmälningsdag 1 juni.

Medlem: 3350 kr

Icke-medlem: 3850 kr