Bussresa till Västervik, Blå Jungfrun och Blekinge med Karlskrona

28 Aug - 01 Sep 2024

Aug

Inte medlem
Onsdagen den 28 augusti till söndagen den 1 september. Samling på Hallgatans parkering kl 07:00. Pris 7100 kr medlem / 7600 kr icke medlem. Anmälningsavgift 1 500 kr, betalas vid anmälan. Vid för få anmälda ställs resan in och anmälningsavgiften betalas tillbaka. Information och anmälan till Daniel Jormeus 0733-116645 eller Torbjörn Börjesson 0702 718 724. Sista anmälningsdag 15 juli.
Första dagen besöker vi Västervik och övernattar där. Dag två åker vi till Oskarshamn där vi gör en båtutflykt till nationalparken Blå Jungfrun och gör en vandring runt ön. Därefter kör vi kusten ner mot Karlskrona där vi stannar tre nätter. Under dagarna i Karlskrona gör vi en stadsvandring med guide, besöker marinmuseet, åker en skärgårdstur med båt, tar bussen ut till några öar, besöker koloniområdet m.m. På hemvägen besöker vi Store mosse. För mer info och pris se www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/ lokalavdelningar/stf-lidkoping/
  • Senaste datum för anmälan: 15/06
  • Samling: Hallgatan Lidköping , 07:00
  • Plats: Karlskrona
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Daniel Jormeus 0733-116645 eller Torbjörn Börjesson 0702 718 724.

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 28 Aug - 01 Sep 2024

Aug

Bussresa till Västervik, Blå Jungfrun och Blekinge med Karlskrona

Medlem: 7100 kr

Icke-medlem: 7600 kr

• 14 Sep 2024

STFs Vandringens dag

Vi åker till bommen vid Knutes och går på den norra delen av ön. Vandringsleden går på stigar och skogsvägar genom skog och nära sjön mellan Kålland och Kållandsö, ca 7 km. Torpen vi passerar var bebodda långt in på 1900-talet av jordbrukare och fiskare. Efter vandringen åker vi till Lindholmens slottsruin som gjordes till sätesgård år 1516 av rikshovmästare Tore Jönsson Tre Rosor. Planerad Guidning av Monika Axén. Ta med fika.

Vandring på Spårön Strö Lidköping Tid: Lördagen den 14 september kl 09.00. Åter Lidköping ca kl 14.00. Samling vid parkeringen Hallgatan, Lidköping för samåkning. Bilkostnad 50 kr. Pris: 50 kr för medlem / 90 kr icke medlem. Anmälan till Ingalill Sjöqvist Andersson 0733-931 865 via sms eller Inger Alteryd 0703-380 389 senast den 11 september.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 90 kr