Tågresa Lidköping – Alingsås för att uppleva Ljusfestivalen.

Resa 2

STF Lidköping

25 Okt 2022

Inte medlem
Tisdagen den 25 oktober kl. 15:15. Samling vid resecentrum Lidköping. Tåget avgår kl. 15:33. (Tågtiderna är preliminära, exakta tågtider meddelas vid anmälan.) Pris exkl. tågresa: 0 kr medlem / 40 kr icke medlem. Pensionärer som har Västtrafikkort och bor i Lidköping betalar 70 kr, övriga betalar 140 kr för resa ToR. Anmälan senast 18 oktober till Lennart Andersson 0703-655727 eller Lennart Strandhag 070-7154301.
Vi åker tåg via Herrljunga till Alingsås C. Innan mörkret faller finns det tid för ett café- eller restaurangbesök. Ljusfestivalen utgörs av en ca. 3 km lång slinga i Alingsås centrum, utmed vilken det finns 6 st. installationer med ljud och ljus samt ett antal ”extrainstallationer”. Vi återsamlas vid Alingsås C för hemfärd via Herrljunga. Tåget går kl 20:28.
  • Senaste datum för anmälan: 18/10
  • Samling: Resecentrum Lidköping , 15:15
  • Plats: Resecentrum Lidköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lennart Strandhag 0705-154 301 eller Lennart Andersson

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 19 Sep - 19 Dec 2022

Måndagspromenader

Vi börjar våra måndagspromenader den 19 september och sista gången är den 19 december. Ni som är 65 + och bor i Lidköpings kommun ta med er Västtrafikkortet så kan vi åka buss en sträcka.

Start måndagen den 19 september kl 10:00 Samling vid Vänermuseet, Lidköping Pris: 0 kr för medlem / 40 kr icke medlem Ansvarig: Inger Alteryd 0703-380 389 och Lennart Andersson 0703-655 727

• 15 Okt 2022

Mercedesmuseet och hembygdsmuseet i Lyrestad

Vi besöker Mercedes museet I Lyrestad med många fina Mercedesar. Därefter tar vi oss till hembygdsmuseet i Lyrestad. Båda besöken är guidade. Vi får en smörgås och kaka på hembygdsmuseet.

Lördagen den 15 oktober Samling vid Hallgatans parkering Lidköping kl 9:00 för bussresa. Pris: 450 medlem/ icke medlem 490 kr. I priset ingår bussresa, guidningar och fika. Anmälan till Lennart Andersson 0703655727 eller Daniel Jormeus 0705268392. Anmälan senast 10 oktober

Medlem: 450 kr

Icke-medlem: 490 kr

• 18 Okt 2022

STF-kväll Fjord och fjäll

Per Albinsson berättar om seglingar i Norge med liten trailerbar segelbåt. Fika.

Tisdagen den 18 oktober kl 18:00 Plats: Studiefrämjandet, Kållandsgatan 20, Lidköping Pris: 0 kr för medlem / 40 kr Icke medlem Anmälan: Maria Albinsson 0705-138072 eller Gun Andersson 076-1428230 Anmälan senast 14 oktober

• 25 Okt 2022

Okt

Tågresa Lidköping – Alingsås för att uppleva Ljusfestivalen.

• 17 Nov 2022

Veterinärmuseet i Skara

Vi tar bussen från Lidköpings resecentrum ca kl 11:30 (tid meddelas vid anmälan) till Skara där vi äter lunch på Kråks eller annan restaurang. Kl. 14:00 får vi en visning av Veterinärmuseet. Går även bra att ansluta vid museet.

Torsdagen den 17 november Pris: visningen: 50 kr medlem / 90 kr icke medlem. Anmälan till Maria Albinsson 0705-138072 eller Ingalill Sjöqvist 0733-931865 Anmälan senast 14 november.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 90 kr

• 08 Dec 2022

Kvällspromenad och ärtsoppa i Kaffekvarnen, Stenhammar

Vi samlas vid Stenhammarkyrkans parkering och går en promenad på ca 4 km. Det finns många fina gång- och cykelvägar i området. Efter promenaden samlas vi i Kaffekvarnen och äter hemkokt ärtsoppa, kaffe och kaka. Kläder efter väder och ta gärna på reflexväst.

Torsdagen den 8 december Samling vid Stenhammarkyrkans parkering kl 18:00. Pris: 70 kr för medlem / 110 kr icke medlem. Anmälan till Lennart Andersson 0703-655 727 eller Inger Alteryd 0703-380 389 Sista anmälningsdag: 4 december

Medlem: 70 kr

Icke-medlem: 110 kr