Studiebesök Volvo Cars

STF Kind

22 Feb

Inte medlem
Onsdag 22 feb klockan 15.00 Samling Svenljunga torg 13,00 för samåkning. Anmälan senast 15 februari till Crister Eriksson 070- 625 98 50.
Vi gör ett studiebesök på Volvo Cars där vi åker med Blå tåget.
  • Senaste datum för anmälan: 15/02
  • Samling: Torget Svenljunga , 13:00
  • Plats: Volvo Cars
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Crister Eriksson 070- 625 98 50

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 08 Feb 2023

Årsmöte 2023

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Alla val är gjorda. Vi gör ett besök i utställningshallen och sedan håller vi årsmöte. Efter årsmötet bjuder vi på kaffe, smörgås och nån god kaka.

Kallelse till årsmöte 2023 på Star Trading den 8 februari klockan 18,00 OBS! TIDEN!

• 22 Feb

Studiebesök Volvo Cars

Vi gör ett studiebesök på Volvo Cars där vi åker med Blå tåget.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 240 kr

• 09 Mar 2023

Föredrag, vandring på Island

Vi lyssnar till Åsgerd och Ingvar Bergman som berättar och visar bilder från deras vandringsresa på Island.

Torsdag 9 mars klockan 18,00. Medborgarhuset, Sexdrega. Anmälan senast 2 mars 2023 till Jennie Gran 073-140 81 22

• 15 Mar 2023

Studiebesök på Gäsene mejeri och Herrljunga cider

Vi gör ett Studiebesök på Gäsene mejeri och Herrljunga cider Information om företaget och provsmakning av ostar på Gäsene Mejeri och information om företaget och provsmakning av cider på Herrljunga cider.

Onsdag 15 mars 10.00 Gäsene Mejeri, klockan 13.00 Herrljunga cider. Samling, Svenljunga Torg för samåkning klockan 8.30 Anmälan senast 8 mars till Crister Eriksson 070-625 98 50

Icke-medlem: 40 kr

• 23 Apr 2023

Vandring på SIK-leden

Vi vandrar SIK-leden, som är 9 km och lättgången. Efter 6 km rastar vi och intar medhavd fika. Lämpliga skor (vissa partier kan vara leriga om det har regnat).

Söndagen den 23 april klockan 10,00 Samling Högvalla idrottsplats, Svenljunga. Anmälan: Senast tisdagen 18 april till Börje Persson 070-654 21 91.

• 06 Maj 2023

Studiebesök Göran Pettersson vagnsmuseum

Vi får se på olika vagnar som Göran har kört med på tävlingar. Eventuellt en överraskning. Tag med fika.

Lördag 6 maj Samlingsplats: Järpesbovägen 26 Tranemo, klockan 10.00 Anmälan senast 1 maj till Birgit Johansson 073-352 60 55.

Icke-medlem: 40 kr

• 10 Jun 2023

Dressin i Ambjörnarp med grillning

Beskrivning av aktiviteten: STF bokar dressinerna som vi sen disponerar i 4 timmar. Vi trampar mot Sjötofta och gör stopp för grillning. Var och en tar med det man vill grilla. Vägbeskrivning: Från Tranemo skyltat mot Ambjörnarp, från Svenljunga ta till höger efter Kinds golfklubb vid Risa, skylt mot Örsås

Lördag 10 juni klockan 10,00 Samlingsplats: Stationshuset Ambjörnarp. Anmälan senast 6 juni till Kerstin Maurizio Johansson 070-659 85 91.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 240 kr

• 15 Jul 2023

Makrillfestival i Bua

Vi besöker festivalen i Bua som pågår från 12,00 - 24,00 Med uppträdande och dans. Makrill med tillbehör finns att köpa. Varje bil bestämmer när ni ska åka hem. Vägbeskrivning: Vi kör till väg 41 mot Veddige och vidare mot Bua.

Lördagen den 15 juli klockan 13,00. Samlingsplats: Svenljunga torg klockan 11,30. Anmälan senast 10 juli till Curt Johansson 070-358 19 43.