Vandring Skårtebo, Limmared

STF Kind

08 Jun 2024

Inte medlem
Vandring Skårtebo Limmared lördag den 8 juni 09,00 Samlingsplats: Skårtebo Anmälan senast 29 maj till Bernt Kärrdin 079 333 70 71 Medtag fika för två tillfällen.
Vi får en guidad vandring av Ingela Sävås som berättar om växter vi möter på vår vandring. Naturreservatet är ett populärt utflyktsmål under vår och sommar med naturstigar (0,5 - 2,3 km), grillplatser och utsiktstorn. I reservatets norra del finns några små rasbranter med lind och andra lövträd. Där det är lite fuktigare finner du smörboll och brudborste. Gården Skårtebo var från mitten av 1600-talet fram till 1923 prästboställe. Området är skyddat sedan 1967 och är 20 hektar stort. Det är beläget norr om Limmared.
  • Plats: Skårtebo
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bernt Kärrdin

Typ av aktivitet: Vandring

• 15 Maj 2024

Studiebesök Van Werven plastindustri

Rundvandring på Van Wervens anläggning för återvinning av plast.

Studiebesök Van Werven plastindustri onsdag 15 maj kl 1400 Samlingsplats: Van Werven, Buttorp Sexdrega. Anmälan senast 8 maj till Helén Eriksson 070 389 43 61

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis