Vandringens dag på Skälby

STF Kalmar lokalavdelning

10 Sep 2022

Inte medlem
Lördag 10 september. Samling vid Skälbyträdgården Skälbyallén 11, Kalmar (baksidan av stora växthuset) kl 10,00 om du vill vandra lite längre(ca 7 km) eller kl 11,00 om du vill vandra kortare (4 km)
Vi firar dagen tillsammans med Friluftsfrämjandet. Vandra med ledare eller på egen hand. ta med fika och gärna något att grilla. Tända grillar finns. Toaletter finns att tillgå vid 4H gård,innergården
  • Senaste datum för anmälan: 10/09
  • Samling: Skälbyallén 11 , 10:00
  • Plats: Skälby gård
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gunilla Roslund 072-3989882

Typ av aktivitet: Vandring

• 23 Aug - 25 Aug 2022

Resa till Karlskrona 23-25 augusti

Delarna som utgör världsarvet Örlogsstaden Karlskrona är stadsplanen och äldre bebyggelse på Trossö samt Björkholmen, örlogsvarvet och örlogshamnen, Stumholmen, Skärva herrgård, Lyckeby kronokvarn med dammen och stenbron samt befästningarna Kungsholms fort, Drottningskärs kastell, Kurrholmen, Godnatt, Koholmen, Ljungskär och Mjölnareholmen. Gå gärna in på karlskrona.se/varldsarvet-orlogsstaden-karlskrona för mer in formation om platsen.

För vidare information, kontakta Anna-Karin 073-3524555 eller Christer 073-5549023. Karlskrona, med en levande skärgård, erbjuder många intressanta utflyktsmål. Vi tänker tillbringa tre dagar där och fylla dem med utflykter och besök, både till sjöss och till lands. Inget boende är för närvarande bokat. Vi tar redan nu emot intresseanmälningar. OBS! Begränsat antal!!

Medlem: Pris ej bestämt

• 28 Aug 2022

Cykeltur till Krankelösa

Vi cyklar i lugnt tempo längs Ångloksleden mot Ljungbyholm. Avstånd ca 16 km så vi tar flera pauser. Natur- och kulturguidning längs vägen. Vi njuter av den fina naturen längs Ljungbyån och avslutar turen vid Krankelösaholm.

Söndag 28 augusti. Samling vid dammen på Skälby kl. 09,30. Anmälan till Claes 073-22 997 63 senast 24 augusti. Medtag matsäck och kläder efter väder. Åter på Skälby ca kl. 14.00.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis