Årsmöte i STF Kalmar lokalavdelning

Årsmöte

STF Kalmar lokalavdelning

06 Feb 2023

Måndag den 6 februari 2023, kl. 19.00-21.00 Skälbygård, Skälbyallén 6, Kalmar. Anmälan till Christer, 073-554 90 23
Sedvanliga årsmöteshandlingar, lotteri och ett intressant föredrag. Vi bjuder på kaffe/te och tilltugg.
  • Senaste datum för anmälan: 01/02
  • Samling: Skälbyallén 6 , 19:00
  • Plats: Skälbyallén 6
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Christer 070-554 90 23

Typ av aktivitet: PR-arrangemang

• 09 Okt 2022

Okt

Kalmar Sjöfartsmuseum," Olof Trätälja"

Samling vid museet kl. 12.00. Efter museibesöket embarkerar vi " Olof Trätälja", f.d "Sydfart" och får en presentation av fartyget, byggd år 1879 och förmodligen världens äldsta, i trafik gående lastfartyg. Vi avslutar med besök på Café Ångkvarnen, sista dagen av äppelpajveckan, på egen bekostnad. Entre till museet tillkommer 50 kr.

Söndag den 9 oktober kl. 12.00-15.00. Kalmar Sjöfartsmuseum, " Olof Trätälja" och äppelpaj på Café Ångkvarnen. Anmälan till Christer 073-554 90 23 senast den 5 oktober

Medlem: 25 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 19 Okt 2022

Okt

Virtuellt besök på reningsverket i Kalmar

Kalmar Vatten berättar om Kalmarsundsverket, det nya kretsloppsverket, som börjar byggas på Tegelviken i höst. Därefter får vi möjlighet att besöka reningsverket från 1963 genom att se en 3Dfilm i VR-glasögon. Medlemmar är prioriterade

Onsdag den 19 oktober kl 14.00-15.30. Vi träffas vid Kalmar Vattens huvudkontor på Trädgårdsgatan 10, innergården. Anmälan till Christer 073-554 90 23 senast den 14 oktober.

Icke-medlem: 25 kr

• 09 Nov 2022

Idéträff med STF Kalmar lokalavdelning

Presentation av våra tidigare aktiviteter. Alla STF-medlemmar är välkomna att lämna förslag till kommande aktivieter. Avdelningen bjuder på kaffe/te och tilltugg.

Onsdag den 9 november kl. 19.00-21.00 på Skälbygård, Skälbyallén 6, Kalmar. Anmälan till Claes, 073-229 97 63

• 09 Nov 2022

Idéträff med STF Kalmar lokalavdelning

Presentation av våra tidigare aktiviteter. Alla STF-medlemmar är välkomna att lämna förslag till kommande aktiviteter. Avdelningen bjuder på kaffe/te och tilltugg.

Onsdag den 9 november kl. 19.00-21.00 på Skälbygård, Skälbyallén 6 Kalmar. Anmälan till Claes, 073-229 97 63 senast den 7 november.

• 24 Nov 2022

Remake-Upcykling &Recykling i Emmaboda

Var och en löser sin biljett. Fördelaktigt med seniorkort. En ny arena för cirkulär ekonomi. Remake erbjuder inredningsprodukter, som tillverkas på ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbart sätt. Vi får en rundvandring genom de olika verkstäderna och avrundar med ett besök på anrika Konditori Fenix

Torsdag den 24 november. Krösatåg från Kalmar C kl. 10.10. Vi träffas kl. 09.50. Tillbaka i Kalmar med Öresundståget kl.14.59. Anmälan till Anna-Karin, 073-352 45 55