Vandring till Hälsostugan

STF Högakusten

14 Sep

Onsdagen 14 september. Samling OkQ8 Finnmarksvägen Kramfors kl 10.00. Ta med egen dryck. STF bjuder på smörgås. Anmälan senast 12 september till Anki Sandberg 070-5251502
En relativt lätt vandring upp på Latberget med fantastisk utsikt över Kramfors
  • Senaste datum för anmälan: 12/09
  • Samling: OkQ8 Finnmarksvägen Kramfors , 10:00
  • Plats: Kramfors
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anki Sandberg 070-5251502

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Aug 2022

Stordegersjön och Svartnäsets naturreservat

Vi besöker byn Stordegersjön. Ingrid Fahlén berättar om hur Arvid och Lovisa Häggkvist levde där för 100 år sen i väglöst land. Ingrid har skrivit en bok som det finns möjlighet att köpa. Efter att vi fikat åker vi till Svartnäsets naturreservat och vandrar en kort promenad på 3 km genom gammelskog vid Stordegersjön. Ta med eget fika. Anmälan senast 13 aug till Åke Öberg 070-3571812

Icke-medlem: Gratis

• 25 Aug 2022

Skallbergsgrottan och tunnbrödsbakning Gideå

Vi åker till Gideå. Där utrustar vi oss med pannlampa och hjälm som vi hyr, var och en betalar, och går upp på Skallbergets naturreservat. Där uppe finns en smal skreva som vi klättrar ner i. Relativt krävande vandring. Efter medhavd fika åker vi till Ingrid Ölund ( Skogs-Hildas ) i närheten. Hon visar oss tunnbrödsbakning, har vi tur får vi en bit tunnbröd till kaffet.

Icke-medlem: Gratis

• 29 Aug - 03 Sep 2022

Fjällvandring

Vi åker i år till Grövelsjöns fjällstation och där gör vi dagsturer med olika svårighetsgrad. Besöker även ett sommarviste för samer, där vi får info om samernas historia och sedan äter vi souvas mm.

Denna fjällvandring är FULLTECKNAD !!! (29/8-3/9. Anmälan senast 31 mars. Vi bor i tvåbäddsrum och samåker i egna bilar. Pris: 3705:-/person exkl mat och resa. Max antal 14 personer. Medlemmar har förtur.)

Medlem: Pris ej bestämt

• 11 Sep

Svampexkursion

Vi plockar svamp som därefter artbestäms under ledning av konsulenterna Stig Norén och Björn Åström

Söndag 11 september. Samling Nordingrå kyrka. . Anmälan och betalning med swish senast 9 september till Anki Sandberg 070-5251502

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 120 kr

• 14 Sep

Vandring till Hälsostugan

En relativt lätt vandring upp på Latberget med fantastisk utsikt över Kramfors

• 22 Sep

Vandring Storgälingen

Vi går från hembygdsgården upp till Lillgälingens parkering och vidare upp på Storgälingen. Den bjuder på fin utsikt över bygden. Det finns även en fin stuga och grillplatser. Relativt krävande vandring på ca 6 km.

Torsdag 22 september. Samling Hembygdsgården Skog kl 10.00. Ta med eget fika. Anmälan senast 18 september till Jan Kvassman 073-6830450