Sista anmälningsdagen för fjällvandringen

STF Högakusten

09 Jun

Pris ej bestämt

9 juni är sista anmälningsdagen för höstens fjällvandring. Anmälan till Tommy Söderholm 070- 218 48 95
Fjällresan till Bruksvallarna är fulltecknad. Vi har dock en reservlista som du kan sätta upp dig på, det kan vara någon som hoppar av senare. Hör av er ni som är intresserad av reservplats. När det gäller fjällvandringen kommer vi att boka ett boende på Bruksvallsliden fjällhotell. Tidpunkten kommer att vara: 26/8-31/8 och vi kommer att boka för 16 personer. Vid frågor kontakta gärna någon av oss i styrelsen
  • Senaste datum för anmälan: 09/06
  • Plats: Härjedalen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Tommy Söderholm 070-218 48 95

Typ av aktivitet: Vandring

• 26 Maj

Naturvandring Nordingrå

Vi åker till Sebäng där vi blir bjudna på kaffe och kaka av Göran Björkroth. Därefter går vi en vandring i naturen och bekantar oss med fåglar och växter - både blommor och träd. När vi kommer tillbaka fikar vi, ta med eget fika.

Samling Nordingrå kyrka 10.00. Anmälan senast 23 maj till Åke Öberg 070-357 18 12

• 29 Maj

Vandring vildmarksleden

Vi samåker till Lillåkersjön. Vandrar sen till Kallsta fäbodar och passerar då "Tokriset". Väl framme vid fäbodarna tar vi en fikapaus. Sen följer vi skogsbilvägen som leder till parkeringen där vi har våra bilar. En lätt vandring på ca 6km.

Obs ändrat datum. Samling Ullångers kyrka kl 10.00. Anmälan senast 26 maj till Eileen Hedström 070-272 09 03

• 02 Jun

Ätliga växter

Introduktion till ditt gröna apotek under ledning av Majvor Melinder. Lär känna våra vilda växter till mat och krydda.Medtag anteckningsblock och penna, något att plocka växter i. Ta med eget fika.

Samling Nordingrå kyrka kl 10.00. Begränsat antal, medlemmar har företräde, avanmäl vid förhinder Anmälan och betalning med swish senast 30 maj till Tommy Söderholm 070-218 48 95

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 06 Jun

Försommarvandring

Peter Ramström guidar oss, vilka fåglar hör du ? Ta med eget fika. Anmälan senast 4 juni till Åke Öberg 070-357 18 12. Samarrangemang med Nora Hembygdsförening.

Samling avfarten till Klocke Noraström kl 8.00. Lätt vandring på ca 5 km. Anmälan senast 4 juni till Åke Öberg 070-357 18 12.

• 09 Jun

Sista anmälningsdagen för fjällvandringen

Medlem: Pris ej bestämt

• 12 Jun

Vandring Stortorget

Vi vandrar upp till Stortorget och blickar ut mot Trångsundet. Medtag eget fika. Möjlighet till lunch på Manna minne

Samling parkeringen Mannaminne, Häggvik, Nordingrå kl 10.00. Anmälan senast 10 juni till Tommy Söderholm 070-218 48 95

• 19 Jun

Östansjö farm

Vandring Svartsjön till Salsåker. Vi besöker Östansjö farm utefter vägen, en grönsaksodling under permakultur. Fika ingår i priset

Samling OkQ8 Ullånger kl 10.00. Anmälan och betalning med swish senast 16 juni till Eileen Hedström 070-272 09 03

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 130 kr

• 27 Jun

Utflykt till Västeråsen

Vi åker till Västeråsens naturreservat i Finnmarken. Där går vi runt bland blommor och växter och blir guidade av Leif Berglund. Vi avslutar besöket med fika, ta med eget fika.

Samling OkQ8 Finnmarken Kramfors kl 10.00. Anmälan senast 23 juni till Åke Öberg 070-357 18 12

• 02 Jul

Vandring ED-leden Frök

Vi vandrar till ED-kojan i Frök. Per-Åke Nordquist berättar om Erik Daniels och hans kojor. Därefter vandrar vi upp på Lidnipan och fikar vid Nipstugan med fin utsikt över bygden. Ta med eget fika. Samarrangemang med Nora Hembygdsförening.

Samling ICA Torrom kl 17.40. Anmälan senast 28 juni till Åke Öberg 070-357 18 12.