Söndagstur med Kalle Bäck som berättare

STF Folkunga

13 Feb 2022

Inte medlem
Söndagstur med Kalle Bäck som berättare. Tema: Torparlivet i ett helt annat Sverige än idag. Samling i Gärdslätt vid lagårdsplanen vid Skattegårdens lagård. Kalle Bäck tar oss med till 1800-talets Sverige och ger oss en levande berättelse om hur livet kunde gestalta sig vid torpen för bara ca 100 år sen i vårt land. Berättaren startar kl. 10.45 vid elden. I samband med söndagsturen gör vi en vandring som är ca. sex km. för de som vill. Medtag matsäck. (Ingen avgift).
Söndagstur - vad är det? En eld i skogen, oftast vid en vacker eller historisk plats, en berättare med en historia att förtälja där vid brasan, det är en Söndagstur! Låt Söndagsturerna vara målet för en promenad, eller bara en anledning att komma ut i naturen och i den friska luften en stund på söndagsförmiddagen. I samband med turen erbjuds en vandring på ca 6 km. Aktiviteten är ett samarrangemang med föreningen Krafttaget, Boxholm och Boxholms OK. STF Folkunga planerar två söndagsturer den här vintern.
  • Senaste datum för anmälan: 11/02
  • Samling: Gädslätt, Arnells lagårdsplan , 10:00
  • Plats: Boxholm
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stffolkunga@stfturist.se eller Kjell Knutsson 0730383072

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 13 Feb 2022

Söndagstur med Kalle Bäck som berättare

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 17 Feb 2022

Årsmöte 2022

Sedvanliga förhandlingar. Thomas Johansson kommer från Länsstyrelsen i Östergötland och berättar om olika naturreservat i västra Östergötland. Varför de finns och vilken tillgång de är för vandring och friluftsliv.

Torsdagen den 17 februari kl. 19.00 vid Skogssjöns konferenslokal, Mjölby. Vi bjuder på förtäring!

Medlem: Gratis