Vandring runt Romanäs

STF Folkunga

28 Jul 2024

Inte medlem
Samling vid parkeringen vid Romanäs söndagen den 28 juli kl. 10.00. Anmälan till stf.folkunga@la.stfturist.se Uppge telefonnummer vid anmälan. Önskvärt med samåkning. Medtag egen matsäck. Tid ca 2- 3 tim.
Vi vandrar strandnära runt Romanäs som ligger på en halvö i sjön Sommen. Vi passerar även Sanatoriet från 1900-talets början. 7-8 km lätt vandring med några uppförsbackar, (en kortare bit är även tillgänglighetsanpassad). Det finns även möjlighet till bad vid paus i vandringen. Vi avslutar med besök på ett intressant museum där Lennart Holm har plockat ned och märkt upp ångbåten Carl Johan som tidigare legat i sjön Sommen. Mycket annat finns också att beskåda på museet. Här finns kaffe till självkostnadspris.
  • Senaste datum för anmälan: 24/07
  • Samling: Parkeringen vid Romanäs , 10:00
  • Plats: Romanäs, Sommen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stf.folkunga@la.stfturist.se

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 28 Jul 2024

Vandring runt Romanäs

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 70 kr

• 17 Aug 2024

Aug

Paddeltur på Svartån - passar alla åldrar

Vi hyr kanoter (2 personers, yngre barn kan sitta på kanotens botten emellan de som paddlar). Flytvästar ingår. Vi paddlar en sväng söderut på Svartån och vänder när vi tycker det känns lagom. Vi gör stopp vid en lämplig plats med paus för vila och matsäck.

Lördag 17 augusti kl.10.00. Samling vid Lundbybadets entré. Kostnad140 kr/2 personer för hyra av kanot, (ingen övrig avgift). Anmälan senast den 12 aug för bokning av kanoter. Anmälan till stf.folkunga@la.stfturist.se Uppge telefonnummer vid anmälan. Medtag matsäck. Planerad tid ca 3-4 tim.

Medlem: 140 kr

Icke-medlem: 140 kr