Vandring Rosenstigen Varnhem

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

03 Jun

Fredag 3 juni kl 18.00 Vandringen tar ca 1,5 timmar. Inträde 40 kr Samling Medborgarhuset Falköping kl.17.oo för gemensam avfärd, eller på parkeringen vid Varnhems klosterkyrka kl.18.oo Egen Kaffekorg Ansvarig och anmälan senast 30 maj till Inga-Maj 070–3752162
Guide Margareta Dahlin från Hembygdsföreningen Skarke- Varnhem tar oss runt i den historiska miljön. Rosenstigen är en vacker vandringsled på 2,2 km, som slingrar sig runt Klosterkyrkan med klosterruiner och Katagård med gårdskyrka. Vi passerar små kalkstenstrappor och en vacker stenbro. Delar av Arn filmerna spelades in här.
  • Senaste datum för anmälan: 30/05
  • Samling: 18:00
  • Plats: Varnhem
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inga-Maj 0703752162

Typ av aktivitet: Vandring

• 23 Feb

Kultur kväll med Niklas Fällström

Niklas Fällström kåserar och visar bilder om "Året 2021"

Onsdag 23 februari kl 19.00 Inträde: Medlem:60 kr. Icke medlem 80 kr Fika ingår. Fritidslokalen S. Vilhelmsberg. Ansvarig och Anmälan senast 19 februari till Inga-Maj 0703–752162

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 17 Mar

Studiebesök IPAB

Företaget är marknadsledande av effektiva system och maskiner för hantering av timmer, IPAB utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och system för att fylla sågverksindustrins behov av att sortera, transportera och hantera timmer. Företaget har sitt huvudkontor, och tillverkning i Tidaholm.

Vi är välkomna torsdagen den 17 mars kl. 15.00 Vi blir bjudna på kaffe med enkelt dopp. Tänk på att anmäla dig även om du var anmäld vid förra tillfället. Anmälan senast 14 mars till Inga Maj 070–3752162

• 02 Apr

Besök i Slöta kyrka

Vi samlas vid entrén till Slöta kyrka. Där möts vi av kyrkomusiker Birgitta Lindh, som kommer att berätta om denna kyrka som först år 1820 blev helt färdig. Birgitta kommer också att framföra någon vårsång för oss.

Lördagen den 2 april kl 10:00 Vi får ha med oss eget kaffe som vi kan inta i kyrkan. Ansvarig och anmälan till Inga-Lill Karlsson, senast den 28 mars, tfn 0515-16583 eller 070–3023649.

• 21 Maj

STF Falköping-Tidaholms 40-års Jubileum

Vi firar lokalavdelningens 40 år. Lars Axelsson visar film från de 40 åren. Claes Göran B Näslund som sjunger. Vi äter gott minns våra resor runt om i vårt land och alla andra aktiviteter vi gjort tillsammans under lärorika och trivsamma former.

Lördagen den 21 maj kl 16.00 i Luttra bygdegård. Kostnad 80kr. Anmälan senast 14 maj till Berit 072–7040995 eller Inga-Maj 070–3752162 Utförligare program kommer under våren.

Medlem: 80 kr

• 31 Maj - 02 Jun 2022

Resa till Öland med PRO Falköping och PRO Tidaholm

Resa till Kalmar och Norra Öland 31 maj-2 juni inkvartering Hotell centrala Kalmar Ingår: Busskaffe Frukost dag 2 och 3. Lunch dag 1 och 2 M-K Buss kör. Pris ca.2400 kr. Möjlighet att besöka Solliden ingår ej i priset. Utförligare program vid anmälan

Resa tillsammans med PRO Falköping och PRO Tidaholm Varje förening disponerar 15 platser. Anmälan till Inga-Maj 070–3752162 senast 1 april.

Medlem: 2400 kr

• 03 Jun

Vandring Rosenstigen Varnhem

Medlem: 40 kr

• 29 Jun

Sommarvandring 1: Gökhemslederna

Du kan vandra olika långt. Med start och mål på samma plats för alla lederna. Åke Abrahamsson guidar en av lederna. Parkeringsplats vid starten. Egen kaffekorg.

Onsdag 29 juni kl 18.00 Samling och avfärd Medborgarhuset Falköping kl. 17.30 Anmälan Berit:072–7040995 senast 27 juni.

• 04 Aug

Aug

Sommarvandring 2: Ållebergs Center

Torsdag 4 augusti kl 17.00. Stadsnära vandring vid Jula Falköping Ca. 1 km. Samling vid Biltema. Möjligt att fika på Biltema efter vandringen. Anmälan till Sture 070–1509929 el. 0515–15618 senast 1 augusti.