Sommarvandring 2: Ållebergs Center

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

04 Aug

Aug

Torsdag 4 augusti kl 17.00. Stadsnära vandring vid Jula Falköping Ca. 1 km. Samling vid Biltema. Möjligt att fika på Biltema efter vandringen. Anmälan till Sture 070–1509929 el. 0515–15618 senast 1 augusti.
  • Senaste datum för anmälan: 01/08
  • Samling: Biltemas parkering , 17:00
  • Plats: Falköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Sture 070–1509929 el. 0515–15618

Typ av aktivitet: Vandring

• 31 Maj - 02 Jun 2022

Resa till Öland med PRO Falköping och PRO Tidaholm

Resa till Kalmar och Norra Öland 31 maj-2 juni inkvartering Hotell centrala Kalmar Ingår: Busskaffe Frukost dag 2 och 3. Lunch dag 1 och 2 M-K Buss kör. Pris ca.2400 kr. Möjlighet att besöka Solliden ingår ej i priset. Utförligare program vid anmälan

Resa tillsammans med PRO Falköping och PRO Tidaholm Varje förening disponerar 15 platser. Anmälan till Inga-Maj 070–3752162 senast 1 april.

Medlem: 2400 kr

• 03 Jun

Vandring Rosenstigen Varnhem

Guide Margareta Dahlin från Hembygdsföreningen Skarke- Varnhem tar oss runt i den historiska miljön. Rosenstigen är en vacker vandringsled på 2,2 km, som slingrar sig runt Klosterkyrkan med klosterruiner och Katagård med gårdskyrka. Vi passerar små kalkstenstrappor och en vacker stenbro. Delar av Arn filmerna spelades in här.

Fredag 3 juni kl 18.00 Vandringen tar ca 1,5 timmar. Inträde 40 kr Samling Medborgarhuset Falköping kl.17.oo för gemensam avfärd, eller på parkeringen vid Varnhems klosterkyrka kl.18.oo Egen Kaffekorg Ansvarig och anmälan senast 30 maj till Inga-Maj 070–3752162

Medlem: 40 kr

• 29 Jun

Sommarvandring 1: Gökhemslederna

Du kan vandra olika långt. Med start och mål på samma plats för alla lederna. Åke Abrahamsson guidar en av lederna. Parkeringsplats vid starten. Egen kaffekorg.

Onsdag 29 juni kl 18.00 Samling och avfärd Medborgarhuset Falköping kl. 17.30 Anmälan Berit:072–7040995 senast 27 juni.

Medlem: Gratis

• 04 Aug