STF Vandringens Dag 2022.

Låglandsvandring 3

STF Dalsland

10 Sep

Inte medlem
Start 10:00 2022-09-10 vid parkeringen 1.2 km från vandrarhemmet i Upperud mot Östebo. Startplats för Forsboleden.
STF anordnar varje år, andra lördagen i september "Vandringens Dag". Vår vandring i STF Dalsland sker i närheten av Upperud. Vandringen startar med en tur på Forsboleden som går i huvudsak i skogsmark (3,5 km) och därefter går vi ut på Mjölkudden med fin sjökontakt och rik blomning (2 km). Terrängen är stigar, något stenig med några motlut. Välkomna att delta.
  • Samling: Vid parkeringen som är startplats för Forsboleden 1,2 km från vandrarhemmet i Upperud mot Östebo. , 10:00
  • Plats: Forsboleden, Upperud, Dalsland.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Karin Björkholtz 0762454502

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 04 Sep - 09 Sep 2022

Fjällvandring 2022.

Nu kan vi äntligen planera för en fjällvandring igen. Höstens fjällvandring blir i Jämtlandsfjällen. Den s.k. Jämtlandskvadraten som går från Vålådalen till Lunndörren, vidare till Vålåstugan, Stensdalen och Vålådalen. Vi reser med nattåg och anländer Undersåker följande morgon. Därifrån med buss/taxi till Vålådalen där vi påbörjar vår vandring mot Lunndörren. Övernattning sker här och nästa dag vandrar vi vidare mot Vålåstugan osv. enligt ovan. Hemresa med nattåget, efter att vi vandrat ner till Vålådalen igen. Är du nybörjare, vad gäller fjällvandring, är det bara att höra av dig till mig, om du har frågor eller funderingar kring utrustning eller genomförande. Antalet vandringsdagar är fyra och totallängden är 55 km med dagsetapper på 12-16 km. Karta: Fjällkarta Z7. Angivet pris inkluderar boende och resa. Välkomna att delta på vår fjällvandring. Jan Svedberg STF Dalsland 0725091668 janebbesvedberg@telia.com

UPPDATERAT 2022-07-20. Avresa 2022-09-04. Hemkomst 2022-09-09.

Medlem: 3700 kr

• 10 Sep

STF Vandringens Dag 2022.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis