Pilgrimsvandring 2022

STF Dalsland

10 Jul

Inte medlem
Start vid Frändefors kyrka 12:30, 2022-07-10.
Pilgrimsvandring med start vid Frändefors kyrka 12:30, 2022-07-10. Vandring från Frändefors kyrka till Sundals Ryrs gamla kyrka via Nuntorp. Välkomna.
  • Samling: Frändefors kyrka , 12:30
  • Plats: Frändefors kyrka
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Göran Forsell 0705279214, forsell.alg@hotmail.com

Typ av aktivitet: Vandring

• 10 Jul

Pilgrimsvandring 2022

Start vid Frändefors kyrka 12:30, 2022-07-10.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 29 Aug - 03 Sep 2022

Aug

Fjällvandring 2022.

Nu kan vi äntligen planera för en fjällvandring igen. Höstens fjällvandring blir i Jämtlandsfjällen. Den s.k. Vålådalsfyrkanten som går från Vålådalen till Lunndörren, vidare till Vålåstugan, Stensdalen och Vålådalen. Återkommer med datum för avresa. Vi reser med nattåg och anländer Undersåker följande morgon. Därifrån med buss/taxi till Vålådalen där vi påbörjar vår vandring mot Lunndörren. Övernattning sker här och nästa dag vandrar vi vidare mot Vålåstugan osv. enligt ovan. Hemresa med nattåget, efter att vi vandrat ner till Vålådalen igen. För tillfället är inte tågbiljetterna bokningsbara, så ändringar av tågtider/biljettpriser kan ju ske. Är du nybörjare, vad gäller fjällvandring, är det bara att höra av dig till mig, om du har frågor eller funderingar kring utrustning eller genomförande. Antalet vandringsdagar är fyra och totallängden är 55 km med dagsetapper på 12-16 km. Karta: Fjällkarta Z7. Angivet pris inkluderar boende och resa. Välkomna att delta på vår fjällvandring. Jan Svedberg STF Dalsland 0725091668 janebbesvedberg@telia.com

Årets fjällvandring kommer att senareläggas i vecka 35/36. Angiven kostnad är preliminär. Arrangemanget kommer att uppdateras framöver.

Medlem: 3000 kr