Guidad visning av Tandläkarmuseet

26 Jan 2023

Inte medlem
Vid betalning ange aktivitetsnummer 23-1
Torsdagen den 26/1 2023 kl 15.00. Anmäl dig senast 19/1 via stfbotvid@stfturist.se eller enligt folderns inledande info. I Kista ligger Svenska Tandläkare-Sällskapets museum. De har en samling med ca 10 000 odontologiska föremål och utgör ett av Europas mest enastående samlingar i sitt slag. På museet kan man följa den tekniska utvecklingen inom odontologin från 1800-talet och framåt. Även den första tidens röntgenutrustning finns med i utställningen. Passa på att se hur patientens situation och tandläkarens miljö har förändrats under årens gång. Begränsat antal deltagare. Utanför tandläkarskrået visas utställningen endast för bokade grupper. Samling: Haukadalsgatan 12, Kista. Avgift: 50 kr för medlemmar, 80 kr för övriga. Akt. nummer 23-1 Kontaktperson: Leif Larsson, 073-7812466
  • Senaste datum för anmälan: 19/01
  • Samling: Haukadalsgatan 12, Kista , 14:45