Appen STF Medlemskort

I appen "STF Medlemskort" loggar du in och kommer åt ditt digitala medlemskort. Du kan även söka på och läsa om STFs alla boenden och via en länk hantera dina bokningar.

Ladda ned ditt digitala medlemskort

Ditt digitala medlemskort hämtar du i appen ”STF Medlemskort”.

1. Ladda ned appen. I App Store heter appen ”STF Medlemskort”. I Google Play heter den ”STF”.
  2. Ha ditt medlemsnummer till hands. För att ladda ned ditt medlemskort behöver du ditt medlemsnummer och postnummer. Ditt medlemsnummer hittar du på medlemskortet i papper som skickats hem till dig när du blev medlem. Är du ny medlem kan det ta upp till tre arbetsdagar innan din betalning gått igenom. Medlemskortet skickas hem till dig efter det.
  3. Är medlemskortet på vift? Om du har registrerat din e-postadress hos oss kan du få ditt medlemsnummer skickat till din e-post, via ett formulär i appen.
  4. Följ sedan instruktionerna i appen.
  5. Har du redan appen och precis förnyat ditt medlemskap ska medlemsperioden uppdateras automatiskt.
  6. Klart!

Digitalt medlemskort i mobilen

Sedan ett par år tillbaka använder vi inte längre medlemskort i plast. Istället loggar du in och enkelt kommer åt ditt medlemskort via vår app i din mobil. När det är gjort, behöver du inte ha uppkoppling för att nå ditt medlemskort så länge du fortfarande i inloggad i appen. Det är ett enkelt sätt att alltid ha det tillgängligt vid behov. Loggar du ut ur appen, behöver du uppkoppling för att återigen logga in och hämta medlemskortet.

Har du redan appen och precis förnyat ditt medlemskap ska medlemsperioden uppdateras automatiskt. Om den inte gör det kan det hända att du har en äldre version av appen. Vänligen uppdatera så du har den senaste versionen av appen.

Om flera personer i ditt hushåll är medlemmar och du är den person som får de adresserade utskicken från STF har du möjlighet att se alla familjens medlemskort till i appen.

Lyckas du inte ladda ner appen? Med ditt välkomstbrev får du även ett medlemskort i papper som fungerar som medlemsbevis när du bor hos oss.

Boenden och dina bokningar i appen

I appen kan du botanisera och söka bland STFs alla boenden. Du kan också komma åt dina bokningar hos STF via länk. På detta sätt har du allt du behöver för din resa tillgängligt i din telefon.

Hämta appen

Ladda ner appen i App Store

I App Store heter appen ”STF Medlemskort”.

Ladda ner appen på Google play

I Google Play heter appen ”STF”.

Dina medlemsförmåner

Rabatt på klimatsmarta tågresor, billigare hyra/köp av friluftsutrustning och alltid medlemspris på STFs genuina, personliga boenden. Det är några av alla medlemsförmåner du får som TACK för att du är medlem i Svenska Turistföreningen. Medlemsförmåner som passar en hållbar upptäckare.

Fina medlemsförmåner