STFs nya app öppnar fjällen

Sommaren 2016 lanserade vi på STF en fjällapp där du kan kan samla alla våra klassiska topp- och stugmärken direkt i telefonen och dela dessa mot dina vänner på sociala medier. Vi har dessutom laddat den full med information, fakta och inspiration som kan komma bra till användning för upptäckter direkt på plats i väglöst land eller hemma inför äventyret.

STFs app är tillfälligt stängd. Inom kort kommer den att finnas tillgänglig att ladda ner igen. Detta gäller både för Android och iPhone (maj 2017).

Appen ”STF i fjällen” innehåller allt du kan behöva för att på bästa sätt upptäcka äventyr i fjällen, under såväl sommar som vinter. Här hittar du information om över 600 etapper med avstånd, tiden det tar att vandra eller skida, antal höjdmeter, vilka kartor som gäller och även en tydlig beskrivning på själva turen. Dessutom en massa fakta om våra fjällstugor och fjällstationer.

Fjällappen är också ett resultat av Get Real, där deltagarna efterfrågade en plats för att snabbt kunna hitta information om vandring och turskidåkning. Enkelt, faktabaserat och med tydliga turbeskrivningar.

Topp- och stugmärken

Historiskt samlade erfarna fjällvandrare topp- och stugmärken på sin ryggsäck. Ryggsäcken blev inte bara snygg utan också en mätsticka över erfarenhet. Genom att erbjuda en ny möjlighet att samla märkena direkt i telefonen, knyter vi ihop vår långa historik med den digitala världen där erfarenheterna delas i sociala medier.

Det finns 110 märken totalt utspridda över fjällkedjan från Grövelsjön i söder till Pältsa längst upp i norr.

toppmarken

Ladda ner appen

Appen ”STF i Fjällen” finns för nedladdning i Appstore och på Google Play.

Har du frågor eller andra funderingar? Kontakta oss på stfapp@stfturist.se