Dagsutflykt till Liljedal, Segmon

STF Värmland

08 Okt

Okt

Lördag den 8 oktober kl 10.00 Samling för samåkning vid Norrstrandskyrkan kl 09.00 eller vid Liljedal 10.00. Vandring Kycklingleden samt besök vid Glasbruksmuseet. Anmäl senast 4 oktober.
Med börja kl 10.00 vandrar vi Kycklingleden 5,7 km, ha gärna med lite fika. Vi är tillbaka ca 12.30 och åker då till Glasbruksmuseet, där vi äter en lättare lunch. Därefter får vi en guidad tur, bildvisning och föredrag i Glasbruksmuseet. Dagen avslutas med kaffe och kaka.
  • Senaste datum för anmälan: 04/10
  • Samling: Liljedal , 10:00
  • Plats: Liljedal Segmon
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Evelyn Karlsson, 070-609 49 96 eller Margit Westlund 0703335922

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 20 Aug

Aug

Stadsvandring i Kristinehamn

Olof Andersson guidar och berättar om Kristinehamn och därefter äter vi räksmörgås på Bageri Höghuset (fd Ejes). Bilfärd till Konstmuseet (vid Marieberg) för att se utställningen om Katja of Sweden. Efter besöket erbjuds vandring runt Spjutbäcken, ca 3 km lätt vandring. Ta e v med lättare matsäck för eftermiddagen.

Lördag den 20 augusti. 2022. Samling för samåkning vid Norrstrandskyrkan kl 09.00 eller samling vid Nya Parkbron vid Stadsparken i Kristinehamn kl 10.00 Kostnad för museet är 100 kr. Anmälan senast den 15 augusti till Barbro Falken 0706028469 eller Margit Westlund 0703335922.

• 10 Sep

Vandringens dag - Sjutorpsleden

Efter besöket serveras kaffe och smörgås. Vi tar oss därefter till Sjutorpsledens start vid Lomstorp. Leden passerar flera finntorp och vi kommer också in på norska sidan /8 km kuperad terräng/. Ta gärna med stavar! medtag matsäck.

Samling för ev samåkning vid Norrstrandskyrkan kl 08.00. Vi börjar med att besöka Finnskogsmuseet i Lekvattnet kl 10.00.

• 25 Sep

Vandring vid Skivtjärn i Deje

Vi vandrar ungefär 5 km runt Skivtjärnet i lättgången terräng. Vi rastar och äter medhavd matsäck.

Söndagen den 25 september Samling vid Norrstrandskyrkan i Karlstad för samåkning kl 11.30 eller vid skidstugan/badplatsen strax norr om Deje kl 12.00. Anmälan senast den 23 september.

Medlem: 20 kr

• 08 Okt

Okt

Dagsutflykt till Liljedal, Segmon

• 13 Nov

Teaterresa till Säffle

Vi reser med Vänerbuss till Säffleoperan och ser "såsom i himmelen! Musikalversionen är baserad på Kay Pollaks prisbelönta film med samma namn. Betala gärna resan med Swish 1231317585 och ange STF teater och ditt namn eller direkt till Vänerbuss på bankgiro 5951-9538.

Söndag den 13 november. Avresa från Järnvägsstationen i Kristinehamn kl 12.55 och från järnvägsstationen i Karlstad kl 13.45. Bindande anmälan till Evelyn Karlsson 0706094996 eller Margit Westlund 0703335922. Sista anmälningsdag den 1 oktober. Begränsat antal platser 20. I priset ingår bussresa, biljett, kaffe och räksmörgås i pausen.

Medlem: 795 kr

• 27 Nov

1:a advent i Norrstrandskyrkan, Karlstad

Norrstrandskyrkan byggdes 1959, hopbyggd med församlingshem och klockstapel. Arkitekt var Sten Hummel-Gumaelius.

Söndagen den 27 november kl. 11.00. Vi deltar i gudstjänsten och får sedan en visning av kyrkan. Ev. kyrkkaffe.

Medlem: Gratis