Vandra i gruvans omgivningar

10 Sep 2022

Inte medlem
Medtag matsäck och sittunderlag
Vi firar Vandringens Dag - en förhoppningsvis vacker höstdag. Vi startar och slutar vår vandring vid Sofielund. Turen går via gruvan och vidare runt Finntorpsbrottet, en vandring på totalt ungefär 4 km. Vi går mestadels på stigar i skogen.
  • Senaste datum för anmälan: 08/09
  • Samling: Sofielunds vandrarhem, Mellandammen 112, Sala , 13:00
  • Plats: Skogen kring Sala gruva
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: AnneMarie Lundin, tel 072-512 14 61, annemarie@mejlen.nu

Typ av aktivitet: Vandring

• 25 Aug 2022

Aug

Södra Fläcksjön – en led för fåglar och kanoter

Inte långt från Sätra Brunn hittar du Södra Fläcksjön. I hela området trivs mängder av olika fåglar framförallt under våren och sommaren. Det finns ännu inga markerade stigar i området men du kan blicka ut över sjön och se fågellivet från flera platser längs intilliggande vägar och rastplatser. Vi guidas av tidigare kommunekologen Kjell Eklund

Medtag fika och sittunderlag. Samling vid Mikaelsgården för ev samåkning. Vi utgår sedan från Färjebron, koordinater: 59.8534, 16.34699

Icke-medlem: 50 kr

• 10 Sep 2022

Vandra i gruvans omgivningar

Medtag matsäck och sittunderlag

Icke-medlem: Gratis

• 27 Sep 2022

Lunchteater - Den inbillade sjuke

Välkommen till en annorlunda terapisession: en hyllning till teatern och en tolkning av Moliérs klassiker - en föreställning som bjuder på mycket humor och mänsklig igenkänning. Pjäsen utspelar sig på teaterns minsta scen Intiman, där man får komma nära och sitter vid kafébord. Vi bjuds på fisk- och skaldjursgryta med surdegsbröd och aioli samt en kopp kaffe/te. Maten serveras 30 minuter innan föreställningsstart. Om allt går i lås får vi kanske titta in bakom kulisserna, mer information vid anmälan.

Resekostnad tillkommer. Uppge eventuella allergier vid anmälan.

Medlem: 250 kr

• 19 Nov 2022

Stadsvandring med kryss och konditoribesök

Vi utmanar novembervädret och går på stadsvandring. Vid start erhålls ett korsord och efter vägen kommer du att hitta svaren, alternativt lite hjälp till att svara, på ledtrådarna i krysset. Vid sista ledtråden har vi hamnat utanför ett av stadens konditorier där vi fikar tillsammans.

Kläder efter väder! Ta gärna med egen penna. Kostnad för eget fika tillkommer.

Icke-medlem: Gratis