Från ångbåt till ånglok norr på ön. Leo Eriksson guidar oss från Alvedsjö till Löttorp

Båttur 2

STF Öland

16 Okt 2022

Okt

Inte medlem
Söndag 16/10 kl. 12.00. Samling vid Alvedsjöbodar 12.00 – sen förflyttning med bil mot Löttorp. Samåk gärna. Möjlighet till sen lunch/fika efteråt på Kalk ca 13.30. Info och anmälan senast 13/10 Gunilla Lydmark 0703090521. Pris 50 kr för medlem, 100 kr för ännu inte medlem.
Ångbåtshamnen vid Alvedsjö var norra Ölands marknadsplats tills järnvägsknuten Löttorp tog över kommersen. Ni får bevittna 110 år av föga uppmärksammad nutidshistoria och avsluta vid elverket.
  • Senaste datum för anmälan: 13/10
  • Samling: Alvedsjöbodar , 12:00
  • Plats: Löttorp
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gunilla Lydmark

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 16 Okt 2022

Okt

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 12 Nov 2022

Studiebesök och föreläsning på Station Linné med Dave Karlsson

Station Linné välkomnar oss till en föreläsning på en timme av platschef Dave Karlsson där vi får veta mer om forskningsstationen och de naturvetenskaper Station Linné arbetar med. Vi kommer också att få en rundvandring på en timme där ytterligare kunskap om de olika fastigheterna och omgivningarna presenteras.

Lördag 12/11 kl. 12.00 Samling vid Station Linnés forskningsstation Ölands Skogsby Färjestaden. Medtag eget fika. Info och anmälan senast 9/11 Gudrun Borgudd 070 3187883.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis