Inbjudan till digitalt informationsmöte

placeholder for local activities whithout image.

STF Höglandet

20 Jan

Torsdag 20 januari kl. 18.00 STF Höglandet bjuder in till ett digitalt informationsmöte för att berätta om vår verksamhet med aktiviteter i kommunerna Tranås, Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda för dig som är STF-medlem. Vi söker nu fler som vill engagera sig i vår lokalavdelning och delta i styrelsearbetet. Om vi inte får in fler i vår styrelse är det stor risk att vi får lägga ned lokalavdelningen. En inbjudan till informationsmötet kommer att skickas ut i början av januari till alla STF-medlemmar i vårt område som lämnat mail-adress, men du kan redan nu anmäla dig till vår mail-adress stfhoglandet@stfturist.se. Vi hälsar dig varmt välkommen till vårt informationsmöte och önskar din anmälan senast måndag 17 januari.
  • Senaste datum för anmälan: 17/01
  • Samling: Digitalt möte , 18:00
  • Plats: Digitalt möte
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Annrika Carlsson, 070-570 13 03

Typ av aktivitet: PR-arrangemang

• 20 Jan

Inbjudan till digitalt informationsmöte

Medlem: Gratis

• 26 Feb

Årsmöte i Eksjö - KALLELSE

Under eftermiddagen har vi årsmötesförhandlingar och njuter av god mat och trevlig underhållning. Kostnad: 200 kr

Lördag 26 februari kl. 14.00 Plats: Folkdanslokalen, Garvaregatan, Eksjö (bredvid Eksjö museum) Anmälan: Maj-Britt Maderud 0140-31 11 65; 070-829 18 97; e-mail: maderud01@gmail.com senast torsdag 17 februari.

Medlem: 200 kr

• 31 Mar 2022

Möt våren i Vadstena

Vi gör en guidad promenad genom staden till Pilgrimscentrum, där vi dricker fm-kaffe och informeras om verksamheten. Därefter får vi en guidning i klosterområdet med besök i Vadstena klosterkyrka. Vi går den vackra promenadvägen utmed Vättern, och efter lunch på restaurang Wasa besöker vi Vadstena slott, där vi får en renässansguidning. Eftermiddagen avslutas med em-kaffe på Rosteriet Vadstena, ett kafferosteri beläget vid Ladugård 206 strax utanför Vadstena. Kostnad: 550 kr, icke STF-medlem 580 kr

Torsdag 31 mars kl. 09.30 Anmälan: Annrika Carlsson 0140-172 43; 070-570 13 03; e-mail: annrika.carlsson@gmail.com senast tisdag 15 mars. Samling vid Hamnparken, Arkivgatan (vid östra vallgraven). Parkeringsplatser finns utmed Arkivgatan. (Närmare vägbeskrivning lämnas vid anmälan.)

Medlem: 550 kr

Icke-medlem: 580 kr

• 21 Apr 2022

Kultur och fritid i Nässjö

Vi börjar med en guidad kulturvandring för att se på de senaste årens uppmärksammade väggmålningar. Därefter besöker vi Konsthallen i Kulturhuset Pigalle. Efter lunch på Restaurang Akropolis beger vi oss till Friluftsgården Lövhult 5 km öster om Nässjö, där Sveriges sydligaste fullskaliga skidskyttebana har byggts. Vi avslutar med em-fika på Friluftsgårdens café. Kostnad: 160 kr, icke STF-medlem 190 kr

Torsdag 21 april kl. 9.00 Anmälan: Michael Wallin 070-914 22 57 eller Anna-Karin Wallin 072-540 43 33; e-mail: wallinmichael48@gmail.com senast tisdag 12 april. Samling vid Södra Torget, Nässjö. Parkering på Södra Torgets 24-tim-parkering eller på den allmänna delen av parkeringen vid Lidl.

Medlem: 160 kr

Icke-medlem: 190 kr

• 07 Maj 2022

Vårvandring i Eksjö

Alt. 1 långa sträckan: Vi vandrar sträckan Skedhult - Gamla stan, Eksjö, ca 10 km (en del av Smålandsleden). Alt. 2 korta sträckan: Vi vandrar sträckan Skedhult - Aborraviken, ca 5 km. Vi räknar med att avsluta med middag ca kl. 14 på Rasta Eksjö i Aborraviken. Det går bra att enbart deltaga i vandringen. Kostnad: 50 kr, icke STF-medlem 80 kr. Middag inkl. dryck och kaffe betalas av deltagarna själva direkt till restaurangen.

Lördag 7 maj Anmälan: Kjell Rosgren 0383-131 84; 070-318 67 06; e-mail: kjell@rosgren.com senast måndag 2 maj. Det finns två alternativa sträcklängder: ca 10 km resp. ca 5 km. Samling: Parkeringen vid Golfklubben i Skedhult. Alt. 1 långa sträckan: kl. 09.00 Alt. 2 korta sträckan: kl. 10.00 Medtag förstärkt fika, egen sittpall/sittunderlag och gärna vandringsstavar och kikare. Karta med information om sträckan erhålls vid starten.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 12 Maj 2022

En guidad vårvandring i Tranås