Båttur 3

STF Eskilstuna

28 Jun 2022

Inte medlem
Tisdag 28 juni kl.17.30. Anmälan senast 27/6 till Eva Andersson 070-235 22 70, sms eller mejl stfeskilstuna@stfturist.se.
Nu tar vi nästa runda på golfbanan! Vi ses vi VIlsta minigolfbana.
  • Senaste datum för anmälan: 27/06
  • Samling: VIlsta Minigolfbanan , 17:30
  • Plats: Vilsta
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Eva Andersson

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 07 Jun 2022

Minigolf i Vilsta

Vi tar fram det bästa humöret i oss och spelar 18 hål minigolf. Vi ses vid miningolfbanan i Vilsta.

Tisdag 7 juni kl.17.30. Anmälan senast 6/6 till Eva Andersson 070-235 22 70, sms eller mejl stfeskilstuna@stfturist.se

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 110 kr

• 10 Jun 2022

Fållökna kursgårdoch Stillhetens ö med guide

Vi får en guidning av den ekumeniska kursgården, hur den används och förvaltas. Vi tar även en vandring ut på Stillhetens ö och får en guidning av växtligheten som finns på ön. Vi kan även se framfarten av bäver. Ta med matsäck!

Fredag 10 juni kl.10.00. Anmälan senast 8/6 till Angela Kienzle 073-045 60 60 eller Marianne Westman 070-571 26 64. Vi samlas 9.45 vid Studiefrämjandets parkering för samåkning till Fållökna utanför Malmköping mot Sparreholm. Ca 40 min. i bil.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 50 kr

• 28 Jun 2022

Minigolf i Vilsta

Nu tar vi nästa runda på golfbanan! Vi ses vi VIlsta minigolfbana.

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 110 kr

• 08 Jul 2022

Gårdsjö Älgpark i Heby

Här får vi träffa skogens konung, älgar i sin egen älgpark. Med traktor åker vi ut i älghägnet, vi kommer riktigt nära djuren och får klappa dem om vi vill. Det finns cafè och en affär. Resan tar ca 1,5 tim, men väl värt ett besök kan jag lova. Ta med fika om du vill,då kan man fika utanför innan man går in på området. Du kan ockå köpa fika.

Fredag 8 juli kl.8.30.Anmälan senast 1/7 till Angela Kienzle 075-045 60 60 eller Gerd Zeller 079-335 23 51. Pris 300kr/pers. Ej medlem 50 kr.extra till STF.Barn 4-12 år 150 kr. Samling på Studiefrämjandets parkering kl.8.15 för samåkning om du vill!

Medlem: 300 kr

Icke-medlem: 350 kr

• 06 Aug 2022

Brategården med guide, Norberg

Brategårdeni Bråfors är en av Västmanlands mest bevarade bergsmangårdar. Vi får guidning både ute och inne. Vi fikar med flera sorters hembakade kakor.

Lördag 6 augusti kl.10.00. Anmälan senast 2/8 till Eva Sjödahl 070-202 45 60 eller Gerd Zeller 079-335 23 51. Samling på Studiefrämjandets parkering kl.8.15 för samåkning.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 100 kr

• 20 Aug - 27 Aug 2022

Höstvecka i Sälen!

Boende i självhushåll i stugby med plats för 4-6 personer och möjlighet tilldaglig vandring i närmiljö.STF årat sig att boka boende, utifrån önskemål, och ordna vandringsturer på ca 1 mil i omgivningen. Deltagarna ordnar själva transporten till och från stugbyn. Hund är tillåten . Betalning sker direkt till uthyraren. 3500 kr/ vecka stuga 4 pers. 4200-5600 kr/v för stuga till 6 pers. inkl.bastu.

STF Eskilstuna erbjuder medlemmar en veckas vistelse i fjällmiljö, nära Högfjällshotellet i Sälen, under vecka 34 20/8-27/8 2022.. Intresseanmälan senast 19/4 till Marianne Westman 070-571 26 64.

Medlem: Pris ej bestämt