Vandring på Tromtö på vandringens dag lördagen den 10 september

STF Östra Blekinge

10 Sep 2022

Pris ej bestämt

Start kl. 11.00 vid Amiralens busshållplats i Lyckeby. Alternativt kl. 11.30 vid parkeringen Tromtö Naturreservat. Kör E22 Karlskrona - Ronneby, vik av söder vid Hasslörondellen, efter 1 km vik av till vänster och Tromtö Naturreservat. Vandringsledare Hans Forsman 076-8170572
Vandringen börjar vid parkeringen Tromtö Naturreservat. Vi kommer att gå på både markerad och omarkerad stig i den vackra naturen med bokskog. Det finns många olika skalbaggar och svamparter. Tromtö är även känd för sin hägerkoloni. Vi kommer att passera Tromtö herrgård. Vandringen är ca 5 km lång. Ta med matsäck.
  • Senaste datum för anmälan: 09/09
  • Samling: Lyckeby, Amiralens parkering , 11:00
  • Plats: Tromtö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Hans Forsman 076-8170572

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 21 Aug 2022

Aug

Båttur till Tjärö söndagen den 21 augusti

Tjärö är en skärgårdsidyll med gamla anor. Svenska Turistföreningen har ägt ögruppen sedan 1940-talet men nu finns en ny ägare. Ön är ett naturreservat med rikt växt- och fågelliv. Vi gör en vandring på ca 4,5 km.

Samling kl. 08:45 på 4-timmarsparkeringen vid Amiralens busshållplats i Lyckeby, alternativt kl. 09:45 i Järnavik. Båt avgår därifrån kl. 10:00 - kostnad 90 kronor för båtturen. Ta med matsäck. Kaféet är öppet lördag och söndag. Anmäl deltagande till. Vandringsledare Rune Olausson 072-1567512

• 28 Aug 2022

Aug

Vandring vid Höga Sand söndagen den 28 augusti

Vid Höga Sand finns en sandöken mäktiga sanddyner och en säregen natur. Där går vi en runda på 2 km och ser om vi är lyckosamma nog att få syn på myrlejon.

Samling kl. 10.00 vid 4-timmarsparkeringen vid Amiralens busshållplats. Alternativ samlingsplats vid Avaskärs kapell kl. 10.45 Medellätt vandring ca 2 km. Medtag matsäck. Info Torbjörn Haraldsson 070-1319420

• 10 Sep 2022

Vandring på Tromtö på vandringens dag lördagen den 10 september