Båttur till Tjärö söndagen den 21 augusti

STF Östra Blekinge

21 Aug 2022

Pris ej bestämt

Samling kl. 08:45 på 4-timmarsparkeringen vid Amiralens busshållplats i Lyckeby, alternativt kl. 09:45 i Järnavik. Båt avgår därifrån kl. 10:00 - kostnad 90 kronor för båtturen. Ta med matsäck. Kaféet är öppet lördag och söndag. Anmäl deltagande till. Vandringsledare Rune Olausson 072-1567512
Tjärö är en skärgårdsidyll med gamla anor. Svenska Turistföreningen har ägt ögruppen sedan 1940-talet men nu finns en ny ägare. Ön är ett naturreservat med rikt växt- och fågelliv. Vi gör en vandring på ca 4,5 km.
  • Senaste datum för anmälan: 20/08
  • Samling: Lyckeby, Amiralens parkering , 08:45
  • Plats: Tjärö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Rune Olausson 072-1567512

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 14 Aug 2022

Vandring på Hanö söndagen den 14 augusti

Hanö är Blekinges västligaste ö .Vi upplever bl.a. Bönsäcken, Engelska kyrkogården, Drakmärket, Hanö Fyr och kanske dovhjortar på vår rundvandring.

Start kl. 9.30 från 4-timmarsparkeringen vid Amiralens busshållplats i Lyckeby. Ta av från E22 vid trafikplats 47 Listerlandet. Följ väg 123 till Nogersund, parkering vid hamnen. Båt avgår 11.00, kostnad 50:- ToR. Vandringen är 3-4 km. Ta med matsäck. Hanö Hamnkrog är öppen. Vandringsledare Johan Ryberg och info 0709-240824.

• 21 Aug 2022

Båttur till Tjärö söndagen den 21 augusti

• 28 Aug 2022

Vandring vid Höga Sand söndagen den 28 augusti

Vid Höga Sand finns en sandöken mäktiga sanddyner och en säregen natur. Där går vi en runda på 2 km och ser om vi är lyckosamma nog att få syn på myrlejon.

Samling kl. 10.00 vid 4-timmarsparkeringen vid Amiralens busshållplats. Alternativ samlingsplats vid Avaskärs kapell kl. 10.45 Medellätt vandring ca 2 km. Medtag matsäck. Info Torbjörn Haraldsson 070-1319420