Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Två kvinnor vandrar i lågland

Östgötaleden

Östgötaleden beskriver sig som Sveriges längsta led, med över 120 mil vandring. Det är dock inte en led från A till B, utan en mängd olika leder som till viss del sitter ihop. Landskapet är stort och lederna fortsätter även utanför länets gränser. Du kan inte gå hela Östgötaleden i ett obrutet svep, utan får ta dig mellan dess olika delar.

Ansvaret för ledernas märkning och underhåll ligger hos föreningar och organisationer i de olika kommunerna. Du söker därför enklast efter aktuell information om lederna via respektive turistbyrå eller kommun. Delar av Östgötaleden ingår i Europaled 6.