Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Närbild på midsommarblomster

Sandviken - Grisslehamn

Etapp 11 mellan Sandviken och Grisslehamn är ledens nyaste, och enligt många också den finaste. Du vandrar längs med kusten och avslutar i sommarstaden Grisslehamn, där färsk fisk och sköna sängar väntar. Det är inga problem att ta etappen på en dag.

Vandringen går längs klipphällarna, i kanten mellan skog och hav. På vägen går du bland annat förbi författarens Albert Engströms skrivarstuga. Det lilla fiskeläget Grisslehamn är en idyll på sommaren, och här hittar du kaféer, pensionat och restauranger. Från Grisslehamn kan du enkelt ta bussen tillbaka till Stockholm.

Karta
Terrängkartan 633 Hallstavik

Etappens längd
20 km

Läsvärt och länkar
Om Roslagsleden, boken ”Vandra Roslagsleden” (Calazo förlag) och boken ”Vandringsturer i norra Roslagen” (Vildmarksbiblioteket).