Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Närbild på midsommarblomster

Sandviken - Grisslehamn

Etapp 11 mellan Sandviken och Grisslehamn är ledens nyaste, och enligt många också den finaste. Du vandrar längs med kusten och avslutar i sommarstaden Grisslehamn, där färsk fisk och sköna sängar väntar. Det är inga problem att ta etappen på en dag.

Vandringen går längs klipphällarna, i kanten mellan skog och hav. På vägen går du bland annat förbi författarens Albert Engströms skrivarstuga. Det lilla fiskeläget Grisslehamn är en idyll på sommaren, och här hittar du kaféer, pensionat och restauranger. Från Grisslehamn kan du enkelt ta bussen tillbaka till Stockholm.

Karta
Terrängkartan 633 Hallstavik

Etappens längd
20 km

Läsvärt och länkar
Om Roslagsleden, boken ”Vandra Roslagsleden” (Calazo förlag) och boken ”Vandringsturer i norra Roslagen” (Vildmarksbiblioteket).