STF Storulvån Fjällstation

Butik & uthyrning

Här hittar du allt du behöver för fjällturen – god mat, kartor, utrustning och kläder från de ledande friluftsmärkena.

Vi erbjuder djupfryst, färskvaror, konserver och torrmat för att du ska kunna släppa loss den kulinariska fantasin såväl i tältet som inne på fjällstationen. Godis, glass, kex och snacks finns förstås också. I vår butik vill vi att du ska hitta allt du behöver, oavsett om du ska ut på långtur, bo hos oss några dagar eller bara tittar förbi.

Du hittar både kompletterande plagg som vantar, mössor och underställ, och tåliga skalplagg för rejält fjällväder. Bland utrustning och prylar hittar du såväl kök, kartor, kompasser och knivar som spännremmar, ståltermosar, sittunderlag och superlätta handdukar.

Ring gärna och fråga om det är någon produkt du undrar över! Telefon 0647-722 00.

Uthyrning

I vår uthyrning kan du hyra utrustning för både vinter och sommarfjäll. Vi har ett brett utbud av produkter. Se prislistan för vintern 2021.

Förboka gärna din utrustning via vår webbokning. Betalning sker på plats och har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss via mejl jamtland.fjallsport@stfturist.se.

För att kunna erbjuda ett komplett sortiment samarbetar vi med Outdoor Buddies i Åre för uthyrning av bland annat bra friluftskläder.

Varmt välkommen!

Outdoor Buddies logotyp

butik storulvån

Fjällbokningen