Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

STF Storulvån Fjällstation

Familj

Här vid vägens ände mitt i fjällvärlden, som en trygg famn vid foten av fjället, har barnen lite av en särställning. Här finns naturens eget äventyrsland, lekfulla ledare, familjeveckor och sportlovsprogram. Oavsett när ni besöker Storulvån finns det något för stora och små att upptäcka. På Storulvåns restaurang tipsar vi om barnmenyn ”Kram-menyn”

Utomhusaktiviteter på plats

• Lek på tunet med saker från bunnerboden (sommar).
  • Låna skidor/snöskor och åka/gå i närområdet (vinter).
  • Allemansrättsskolan där du får följa en ”karta”, leta efter en skatt och få ett litet pris i form av gnuggis/spork/godisbit (sommar).
  • Fjällbingo. Ett laminerat papper med saker att leta efter. Till exempel blommor, träd, stenar, skyltar och spår (sommar & vinter).

Inomhusaktiviteter som alltid finns

• Sällskapspel för barn
  • Lekrum
  • Klätterklippan är till för alla åldrar

Familjeutflyktstips

1) En lättare vandring/skidtur nedströms Stor-Ulvån via vinter/sommarled för att sedan fika och vända hem (sommar & vinter).

2) Gå upp till ”fikabordet” eller bara utsiktsplatsen i slutet på den tillgänglighetsanpassade sträckan mot Storulvåfjället (sommar).

3) Gör en topptur upp på Getryggen, en ganska krävande vandring som passar de lite äldre barnen (sommar & vinter).

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här