STF Storulvån Fjällstation

Familj

Här vid vägens ände mitt i fjällvärlden, som en trygg famn vid foten av fjället, har barnen lite av en särställning. Här finns naturens eget äventyrsland, lekfulla ledare, familjeveckor och sportlovsprogram. Oavsett när ni besöker Storulvån finns det något för stora och små att upptäcka. På Storulvåns restaurang tipsar vi om barnmenyn ”Kram-menyn”.

Utomhusaktiviteter på plats
• Lek på tunet med saker från bunnerboden (sommar).
• Låna skidor/snöskor och åka/gå i närområdet (vinter).
• Allemansrättsskolan där du får följa en ”karta”, leta efter en skatt och få ett litet pris i form av gnuggis/spork/godisbit (sommar).

Inomhusaktiviteter som alltid finns
• Sällskapspel för barn
• Lekrum

Utflyktstips för familjen
1) En lättare vandring/skidtur nedströms Stor-Ulvån via vinter/sommarled för att sedan fika och vända hem (sommar & vinter).

2) Gå upp till ”fikabordet” eller bara utsiktsplatsen i slutet på den tillgänglighetsanpassade sträckan mot Storulvåfjället (sommar).

3) Gör en topptur upp på Getryggen, en ganska krävande vandring som passar de lite äldre barnen (sommar & vinter).

Bokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12