Mat & dryck

Boendets huvudsida: STF Storulvån Fjällstation

Restaurang Ulven

Välkommen in i vår restaurang med utsikt åt tre väderstreck med fjäll precis utanför fönstret. När solen är framme är vår veranda en populär plats att avnjuta mat och dryck på medan civilisationens stress sakta rinner av oss.

På Storulvån lägger vi ner kärlek och omtanke i vår matlagning. Vi har ett genomgående jämtländskt tänk i vårt kök och val av råvaror är en spegling av vad som är i säsong. Med vårt hållbarhetsarbete har vi valt att i stor utsträckning använda oss av viltkött samt svinnsmart mat. Därför kan vi ibland ha gästspel av tillfällig maträtt på vår meny. Har du frågor om var köttet du äter kommer ifrån eller vilka recept vi använt, är det bara att fråga oss. Vi har fullständiga rättigheter med ett tillfredsställande sortiment av vin, öl och alkoholfria alternativ utvalda med omsorg.

Frukost

Börja din morgon hos oss med en härlig frukostbuffé. Vår bagare dukar fram nybakat bröd och vår serveringspersonal gör sitt bästa för att skapa en god start på dagen för alla. Vi erbjuder ett varierat utbud med bland annat fil, yoghurt, gröt, ägg, pålägg och frukt. Buffén innehåller även vegetariska och allergivänliga alternativ.

Matsäck och lunch

Om du ska ut på fjället föreslår vi att du köper med dig en matsäck. Det betyder i korta drag att får du en påse som du sedan fyller med smörgåsar, som du själv ordnar från frukostbuffén. Det finns även brownies, ägg, frukt, varm dryck och soppor att packa med. Glöm inte att ta med egen termos så du har tillgång till varmvatten att blanda med, när fikapausen väl nalkas utomhus.

De dagar du vill äta inne erbjuder vi god och vällagad mat att njuta av till lunch. Det finns alltid ett vegetariska och veganskt alternativ till maträtter innehållande kött.

Fika

Förutom vårt goda frukostbröd erbjuder vi fikabröd att köpa i restaurangen. Fika finns framme under dagen att ta del av. Vi erbjuder även våfflor som dukas fram efter frukostserveringen.

Middag

På kvällen serveras en härlig och varm middagsmeny. Här skall magar mättas efter en dag på fjället! Boka senast 16.30 samma dag för att säkra din plats. Vår tvårättersmiddag serveras med start kl. 18.00 varje dag.

Middag 2-rätter

Vår 2-rätters meny innehåller förrätt och varmrätt. Förrätten serveras på buffé med varm soppa och ett färggrant salladsbord. Tillsammans med nybakat bröd blir det en god start innan varmrätten serveras till bordet. Det finns självklart möjlighet att köpa till dessert på plats! Önskas vegetarisk alternativ eller specialkost kan vi ordna det. Vi är tacksamma att ni meddelar detta vid bokning så vi har möjlighet att förbereda. För att ta del av vår meny i förväg är du välkommen att höra av dig till oss!

Vi arrangerar bröllopsmiddagar, privata tillställningar och tar gärna emot specifika önskemål eller förfrågningar. Hör av dig till oss så ska vi se vad vi kan ordna! Ring oss gärna för att få mer information och för att boka på 010-190 23 60 eller mejla bokningen@stfturist.se

Aldrig smakar maten så bra som efter en dag ute på fjället! På Storulvån vet vi vad man behöver för att njuta till fullo av fjällvärlden – vare sig du vill ta med maten ut eller äta inne i restaurangen.

mat på storulvån
restaurang storulvån

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka