STF Storulvån Fjällstation

Mat & dryck

Restaurang Ulven

Rosig om kinderna efter en dag på fjället, eller nykommen till Storulvån full av förväntan på vad din fjällvistelse ska bjuda på – välkommen in i vår restaurang med utsikt åt tre vädersträck med fjäll och vidder precis utanför fönstret. När solen är framme är vår veranda en populär plats att avnjuta mat och dryck på medan civilisationens stress sakta rinner av oss och vardagen känns allt mer avlägsen.

På Storulvån lägger vi ner mycket kärlek och omtanke i våra råvaror och matlagning och vårt fokus ligger på jämtländsk och närproducerad mat. Vi har ett genomgående tema i vår matlagning och har du frågor om var köttet du äter kommer ifrån, vilka recept vi använt till våra bröd, kakor och såser är det bara att fråga oss så får du prata med kocken eller bagaren direkt!

Vi har fullständiga rättigheter och har ett sortiment av viner, öl och alkoholfria alternativ utvalda med omsorg. Varje dag sätter vi dessutom ihop ett dryckespaket som ska komplettera vår trerättersmiddag.

Frukost
Börja din morgon med en stor frukostbuffé med nybakat bröd, fil, yoghurt, gröt, ägg, flera sorters pålägg, våfflor med mera. Vår frukostbagare bakar nya bröd, kokar gröt, gör marmelader och bärblandningar varje morgon som sedan kan avnjutas mellan 07.00-10.30 i restaurangen.

Lunchpaket och lunch
Om du ska ut på fjället föreslår vi att du köper till ett lunchpaket. Då får du en lunchpåse med jägarsnus och fikabröd som du sedan fyller på med det du gillar mest från frukostbuffén. De dagar du vill äta inne går finns det god och rejäl husmanskost att njuta av varje dag.

Fika
Förutom vårt goda frukostbröd finns alltid hembakade kakor och sötsaker att köpa i restaurangen. Kanske lockar våra hemgjorda våfflor som tilltugg till kaffet? Fika finns framme hela dagen, så länge restaurangen är öppen.

Trerättersmiddag
På kvällen serveras en härlig trerätters meny baserad på lokalproducerade råvaror, boka gärna i förväg för att säkra er plats.

Vi arrangerar bröllopsmiddagar, magiska konferensmiddagar i vår tältkåta och matarrangemang med teambuildingfokus. Hos oss är det bara fantasin som sätter gränsen! Förboka du dina måltider hos oss så får du bättre priser på paket som halv- eller helpension. Hör av dig till oss om du har frågor om vårt utbud eller om du vill ha något extra.

Ring oss gärna för att få mer information och bokning, 010-190 23 60, eller maila fjallbokning@stfturist.se

Aldrig smakar maten så bra som efter en dag ute på fjället! På Storulvån vet vi vad man behöver för att njuta till fullo av fjällvärlden – vare sig du vill ta med maten ut eller äta inne i restaurangen.

Välkommen!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här