STF Storulvån Fjällstation

Mat & dryck

Restaurang Ulven
Rosig om kinderna efter en dag på fjället, eller nykommen till Storulvån full av förväntan på vad din fjällvistelse ska bjuda på – välkommen in i vår restaurang med utsikt åt tre vädersträck med fjäll och vidder precis utanför fönstret. När solen är framme är vår veranda en populär plats att avnjuta mat och dryck på medan civilisationens stress sakta rinner av oss och vardagen känns allt mer avlägsen.

På Storulvån lägger vi ner mycket kärlek och omtanke i våra råvaror och matlagning och vårt fokus ligger på jämtländsk och närproducerad mat. Vi har ett genomgående tema i vår matlagning och har du frågor om var köttet du äter kommer ifrån, vilka recept vi använt till våra bröd, kakor och såser är det bara att fråga oss så får du prata med kocken eller bagaren direkt!

Vi har fullständiga rättigheter och har ett sortiment av viner, öl och alkoholfria alternativ utvalda med omsorg. Varje dag sätter vi dessutom ihop ett dryckespaket som ska komplettera vår tvårättersmiddag.

Frukost
Börja din morgon med en stor frukostbuffé med nybakat bröd, fil, yoghurt, gröt, ägg, flera sorters pålägg, våfflor med mera. Vår frukostbagare bakar nya bröd, kokar gröt, gör marmelader och bärblandningar varje morgon.

Lunchpaket och lunch
Om du ska ut på fjället föreslår vi att du köper till ett lunchpaket. Då får du en lunchpåse med jägarsnus och fikabröd som du sedan fyller på med det du gillar mest från frukostbuffén. De dagar du vill äta inne går finns det god och rejäl husmanskost att njuta av varje dag.

Fika
Förutom vårt goda frukostbröd finns alltid hembakade kakor och sötsaker att köpa i restaurangen. Kanske lockar våra hemgjorda våfflor som tilltugg till kaffet? Fika finns framme hela dagen, så länge restaurangen är öppen.

Middag
På kvällen serveras en härlig middagsmeny baserad på lokalproducerade råvaror. Boka gärna senast 16.30 samma dag, för att säkra din plats. Vår tvårättersmiddag serveras från kl. 18.00 varje dag.

Middag; 1-rätt
Vällagad Varmrätt inklusive smör, bröd, sallad & kaffe.
Önskas vegetarisk alternativ eller specialkost kan vi ordna det, men viktigt att det meddelas före ankomst.

Middag: 2-rätter
Vällagad Varmrätt & Dessert inklusive smör, bröd, sallad & kaffe

Vi arrangerar bröllopsmiddagar, magiska konferensmiddagar i vår tältkåta och matarrangemang med teambuildingfokus. Hos oss är det bara fantasin som sätter gränsen! Förboka gärna och hör av dig till oss om du har frågor om vårt utbud eller om du vill ha något extra.

Ring oss gärna för att få mer information och bokning, 010-190 23 60, eller maila fjallbokning@stfturist.se

Aldrig smakar maten så bra som efter en dag ute på fjället! På Storulvån vet vi vad man behöver för att njuta till fullo av fjällvärlden – vare sig du vill ta med maten ut eller äta inne i restaurangen.

Välkommen!

mat på storulvånrestaurang storulvån

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12