Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Storulvån Fjällstation

Grupper

Ha er konferens hos oss
STF Storulvån Fjällstation är en perfekt plats för er konferens. Fjällstationen ligger lättillgängligt i de jämtländska fjällen och erbjuder boende och aktiviteter för stora och små grupper. Här samlas en skön blandning av skidalpinister, livsnjutare och fjällrävar, året om.

Njut av tystnaden, de vida vidderna med fjället och dess ständigt skiftande natur runt hörnet, måltider med lokalproducerade råvaror, ren luft och drickbart vatten direkt från jokken, trivsel och gemenskap i fantastiska miljöer. Vill du ha större utmaningar kan vi locka med aktiviteter av vitt skilda slag, upplevelseturer, med eller utan guide. Kanske trivs du som bäst på skidor upp mot Blåhammaren? På mountainbike vid Sylarna eller klättrandes på en klippa?

Här finns möjligheter för alla. Allt från små grupper som vill mötas ostört och njuta av miljön, till stora event med tältcamp och festarrangemang. Möten hos oss, långt bort från vardagen, skapar utrymme för kreativa tankar och nya samtalsämnen. Vi bjuder på upplevelser utöver det vanliga! Med era önskemål och vår kunskap sätter vi ihop skräddarsydda förslag. STF har verkat för unika möten, upptäckarlust och hållbar turism sedan 1885 – vi är bäst i Sverige på det vi gör!

Välj bland flera olika lokaler

På Storulvån har vi ett större konferensrum och två mindre grupprum. Sommartid erbjuder vi även konferens i tältkåtan. Glöm inte att boka hembakat fika till pauserna! Vi erbjuder allt från underbara bakverk och smörgåsar till plockbuffé med hälsoshots, kakor, frukt och grönt med dipp med mera.

Ulven
Här får omkring 40 personer plats i biosittning, med möjlighet till fler platser. Lokalen är utrustad med blädderblock, projektor med duk, whiteboardtavla och högtalare. Med utsikt över Sylarna kan det inte bli bättre!

Järven / Ripan
Våra två mindre konferensrum för 6 respektive 8 personer, i styrelsesittning, med fjällutsikt. Lokalerna är utrustade med whiteboardtavla och blädderblock. Önskar man en projektor går även det att ordna.

Tältkåtan
Vill ni ha ett mer ”naturligt” möte kan ni boka vår tältkåta. Här får omkring 20 personer plats i biosittning. Vi ordnar projektor med duk och blädderblock. Vi kan även ordna middagsservering i tältkåtan för omkring 15 personer.

Logi
Välj om ni vill bo gemensamt i vår gamla station där ni bor som på 30-talet med vatten i ån och torrdass utanför stugan, eller lite bekvämare inne på stationen i sovalkover eller i separata 2- och 4-bäddsrum med dusch och WC på rummet.

På Storulvån är vi proffs på att arrangera roliga och givande aktiviteter. Våra duktiga guider hjälper er gärna med teambuildingövningar, dags- eller flerdagsturer, klättring på vår klätterklippa i natursten och allt annat ni kan tänkas vilja göra!

Vi ser fram mot att höra ifrån er så berättar vi mer!

fjallbokning@stfturist.se

Bröllop på Storulvån

Drömmer ni om ett bröllop i vacker miljö och med möjligheter till såväl lugn och harmoni som ett stort aktivitetsutbud för era gäster? Låt oss hjälpa er designa ert fjällbröllop precis så som ni vill ha det!

Bröllopsdagen är en av livets största händelser. Det är ett exklusivt och speciellt tillfälle att fira tillsammans med familj och vänner. Den vackra fjällmiljön runt STF Storulvån Fjällstation inbjuder till ett oförglömligt bröllop fyllt med kärlek och härliga minnen.

Vi har stor och personlig erfarenhet av att arrangera bröllop, stora som små och detta gör att möjligheterna hos oss är många. Den mysiga stämningen på Storulvån Fjällstation, den fantastiska naturen, de öppna vidderna och den stora känslan av frihet skapar tillsammans med er en bröllopsdag utöver det vanliga.

Varför inte stanna en eller flera dagar efter bröllopet och spendera dagarna till fjälls med era nära och kära? Vi kan erbjuda allt ifrån avkopplande stunder i bastun, goda måltider, turer ute i naturen och klättring på vår inomhusvägg i natursten för er och era gäster.

För mer information eller inspiration kring ert bröllopsarrangemang på Storulvån, kontakta oss gärna på fjallbokning.grupp@stfturist.se eller 010-190 23 60.

Varmt välkomna till Storulvån!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er