STF Storulvån Fjällstation

Grupper

Föreningar, företag och fritidsgrupper

STF Storulvån Fjällstation är en perfekt plats för ert möte eller aktivitet. Fjällstationen ligger lättillgängligt i de jämtländska fjällen och erbjuder boende och aktiviteter för både stora och små grupper. Här samlas en skön blandning av skidalpinister, livsnjutare, fjällöpare och fjällrävar – året om.

Njut av tystnaden, vidderna med fjället och dess ständigt skiftande natur runt hörnet, måltider med lokalproducerade råvaror, ren luft och drickbart vatten direkt från jokken. Trivsel och gemenskap kantas av fantastiska miljöer. Vill du ha större utmaningar kan vi locka med aktiviteter av vitt skilda slag, upplevelseturer både med och utan guide. Kanske trivs du som bäst på skidor upp mot Blåhammaren? Klättra på en klippa eller på mountainbike vid Sylarna?

Här finns något för alla. Från små grupper som vill mötas ostört och njuta av miljön, till stora event med tältcamp och festarrangemang. Möten hos oss, långt bort från vardagen, skapar utrymme för kreativa tankar och nya samtalsämnen. Vi bjuder på upplevelser utöver det vanliga. Med era önskemål och vår kunskap sätter vi ihop skräddarsydda förslag. STF har verkat för unika möten, upptäckarlust och hållbar turism sedan 1885 – vi är bäst i Sverige på det vi gör.

Välj bland flera olika lokaler

På Storulvån har vi flera konferens- och mötesrum. Sommartid erbjuder vi även en tältkåta för ert möte. Glöm inte att boka hembakat fika till pauserna. Vi erbjuder allt från underbara bakverk och smörgåsar till plockbuffé med hälsoshots, kakor, frukt och grönt med dipp.

Konferens- och mötesrum
Vi har lokaler från 6 – 40 personer med full konferensutrustning och en fantastisk utsikt.

Tältkåtan
Vill ni ha ett mer avslappnat möte kan ni boka vår tältkåta för 15 – 20 personer. Här kan vi också servera er middag.

Logi
Välj om ni vill bo gemensamt i vår gamla station där ni bor som på 30-talet med vatten i ån och torrdass utanför stugan, eller lite bekvämare inne på stationen i flerbäddsrum eller i separata 2- och 4-bäddsrum med dusch och WC på rummet.

På Storulvån är vi proffs på att arrangera roliga och givande aktiviteter. Våra duktiga guider hjälper er gärna med teambuildingövningar, dags- eller flerdagsturer, klättring på vår klätterklippa i natursten och allt annat ni kan tänkas vilja göra!

Bröllop på Storulvån

Drömmer ni om ett bröllop i vacker miljö och med möjligheter till såväl lugn och harmoni som ett stort aktivitetsutbud för era gäster? Låt oss hjälpa er designa ert fjällbröllop precis så som ni vill ha det!

Bröllopsdagen är en av livets största händelser. Det är ett exklusivt och speciellt tillfälle att fira tillsammans med familj och vänner. Den vackra fjällmiljön runt STF Storulvån Fjällstation inbjuder till ett oförglömligt bröllop fyllt med kärlek och härliga minnen.

Vi har stor och personlig erfarenhet av att arrangera bröllop, stora som små och detta gör att möjligheterna hos oss är många. Den mysiga stämningen på Storulvån Fjällstation, den fantastiska naturen, de öppna vidderna och den stora känslan av frihet skapar tillsammans med er en bröllopsdag utöver det vanliga.

Varför inte stanna en eller flera dagar efter bröllopet och spendera dagarna till fjälls med era nära och kära? Vi kan erbjuda allt ifrån avkopplande stunder, goda måltider, turer ute i naturen och klättring på vår inomhusvägg i natursten för er och era gäster.

För mer information eller inspiration kontakta oss gärna på storulvan@stfturist.se eller 010-190 23 70.
Varmt välkomna till Storulvån!

Bokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12